vrijdag 1 september 2006

Hoe de serie begon

Een boodschap van de Heilige Geest
Tijdens een bijbelstudie, ergens in augustus 2004, kwamen we terecht bij Jesaja 58:13-14. Een tekst die de heiligheid van de zevende dag behandelt, zoals ook beschreven in het 4e gebod. Ik hoorde heel duidelijk de volgende woorden in mijn geest: 'dit is je boek'. Ik hoorde die woorden tot twee keer toe. Ik heb de bewuste tekst op een stuk papier geschreven en samen hebben we er over gebeden. We hebben God bedankt voor het idee, we hebben gevraagd om wijsheid en inspiratie, we hebben het werk van mijn handen gezegend en het boek ook maar gelijk een 'bestseller' verklaard, dat alles in de naam van Jezus. Het boek was er al in de geestelijke wereld, het was mijn taak er vorm aan te geven in de natuurlijke wereld.
Als God een boodschap voor Zijn mensen heeft, gebruikt Hij iemand om dat door te vertellen. Hij gebruikt een boodschapper, een profeet, een predikant, of zoals vele malen in de bijbel, iemand die helemaal niet goed weet hoe dingen uit te leggen en te verklaren. In dit geval iemand die nog nooit een boek had geschreven, zeker niet in het engels.
Ik heb simpelweg opgeschreven wat de Heilige Geest wilde dat ik opschreef. Ik had nooit eerder nagedacht over het onderwerp. Het was zo'n beetje het laatste waar ik over zou willen schrijven. Het is daarom Zijn boodschap en ik zie het als mijn taak om het door te geven en de lezer er over na te laten denken. Zijn boodschap heeft nog steeds de kracht om mensenlevens te veranderen en uiteindelijk zelfs het land waarin we wonen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten