zondag 7 januari 2007

Ons Motto voor 2007

Focus op Overwinning, Dag voor Dag
De bijbel leert ons dat we overwinning hebben in Jezus Christus (bijvoorbeeld in 1 Cor.15:57). Dit komende jaar willen we ons concentreren op de winnaars positie die we hebben in Hem, elke dag opnieuw, zo dat we het nooit kunnen vergeten! Het is namelijk makkelijk om overspoeld te raken door negatieve berichten, nieuws over oorlog en terrorisme, angst voor ziektes en natuurrampen en teleurstellingen over stukgelopen relaties en zorgen over geld. Hoe kunnen we aan die valstrik van doemdenken ontkomen? In 1 Johannes 5:4 staat,

Want ieder die uit God geboren is, overwint de wereld. En de overwinning op de wereld hebben wij behaald met ons geloof.
Nou, dat is nog eens goed nieuws. Ons geloof is de sleutel tot overwinning.
Misschien denk je bij jezelf, nou nou Marja, jij hebt makkelijk praten, maar mijn geloof is niet groot genoeg om de problemen van de wereld aan te kunnen. Weet je dat de discipelen zo ook dachten? Ze vroegen Jezus: 'vergroot toch ons geloof.' Een begrijpelijke vraag, wellicht heb je hetzelfde wel eens aan de Vader in gebed gevraagd. Jezus vindt het echter niet noodzakelijk hun geloof te vergroten. Hij legt uit dat geloof ter grootte van een mosterdzaadje al voldoende is om wonderen te verrichten. Eigenlijk zegt Hij, gebruik het geloof dat je hebt! Dit is zo'n belangrijk principe. Gebruik het geloof dat je hebt, plant het als een zaadje en het zal groeien! Niet door het aan Jezus te vragen, maar door het te gebruiken. In Jacobus 2:22 wordt actief geloof uitgelegd met Abraham als voorbeeld,

U ziet hoe geloof en handelen daar hand in hand gaan, en hoe geloof vervolmaakt wordt door daden.
Wow, ons geloof wordt vervolmaakt door daden en ons geloof geeft ons overwinning over de wereld. Wij geloven dat 2007 een heel bijzonder en spannend jaar wordt. Het Hebreeuwse nummer zeven (sheva) is het getal van volheid, van volmaaktheid. 2007 wordt niet alleen een jaar van volheid, van vervulling maar ook van overwinning, als we doen wat ons opgedragen is.
Wat zijn jouw plannen voor dit jaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten