donderdag 30 oktober 2008

Kies voor het leven!

Belangrijk moment in Amerikaanse geschiedenis
"Frisse lucht inademen en stil worden"
De commotie rond de verkiezingen van volgende week, hier in Amerika, gaat aan niemand voorbij. Zelfs niet aan mij, terwijl ik toch meestal kranten en televisie schuw. Ik denk dat de verkiezingstijd een goed moment is om eens na te denken over de keuzes die we maken, niet alleen elke 4 jaar, maar elke dag. In alles wat we doen en zeggen onderschrijven we de dingen waar we in geloven, of dat nou God is, zwarte koffie of een boek dat we zo geweldig vinden. In Europa zijn we gewend om overal onze mening over te geven, de politiek, religie, het huwelijk, de baas of simpelweg het weer.
Dagelijks geven we onze stem als we een magazine kopen of een film bekijken. Het is goed om onze opinie te vormen en na te denken over de voor- en nadelen. Op mijn engelstalige blog heb ik opgeroepen eens eens wat 'time-out' te nemen deze week. De tv de tv te laten, de krant niet te openen en gewoon eens naar het strand of park te gaan voor een wandeling. Heerlijk, even uitwaaien, de frisse lucht inademen en stil worden om zo in staat te zijn God's stem te verstaan. Hij helpt bij het nemen van belangrijke beslissingen als we Hem daarom vragen.

Het huidige verkiezings spektakel in Amerika doet me denken aan een toespraak die Mozes hield voor het volk Israel. In het Boek Deuteronomium kun je in het 30e hoofdstuk bij vers 19 de volgende oproep lezen: Ik roep vandaag hemel en aarde als getuigen op: u staat voor de keuze tussen leven en dood, tussen zegen en vloek. Kies voor het leven, voor uw eigen toekomst en die van uw nakomelingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten