zaterdag 5 september 2009

Transformatie!

Als het onmogelijke logisch lijkt
U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen
Romeinen 12:2

Transformatie, ofwel ware verandering vindt niet van het ene op het andere moment plaats, althans, niet in het echte leven. Het is een proces van leren en groeien en je aanpassen aan nieuwe Koninkrijksprincipes. Toch vraag ik me wel eens af: ben ik er al? In het voorjaar woonden wij een conferentie in California bij waar o.a. Bill Johnson sprak (Bethel Church, Redding, CA) en hij zei: “Je weet dat je gezindheid vernieuwd is als het onmogelijke logisch lijkt.” Nou, dat heeft me best aan het denken gezet hoor. Hoeveel ‘onmogelijkheden’ kom ik eigenlijk tegen in mijn leven? En geloof ik daadwerkelijk dat ALLE dingen bij God mogelijk zijn? Natuurlijk hoef ik niet alles te begrijpen van wat er zoal in mijn geloofsleven afspeelt, maar ware verandering betekent wel dat ik mijn visie moet uitbreiden, het onmogelijke moet verwachten en mijn leven moet openstellen voor de bovennatuurlijke dingen van God! Ik wil stoppen met beperkt denken!
Als ik me nog steeds zorgen maak over de zelfde dingen als 5 jaar geleden, heeft er geen vernieuwing plaatsgevonden. Als ik nog steeds boos en gefrustreerd raak wanneer ik tegen een blinde muur oploop heeft er geen aanpassing plaatsgevonden! Herken je zoiets misschien? Laten we dan maar weer eens bidden met de Psalmist,
Schep, o God, een zuiver hart in mij, vernieuw mijn geest, maak mij standvastig
(Psalm 51:12)

2 opmerkingen:

  1. Dank je voor jullie nieuwsbrief en ook voor jullie reactie op ons blog. Grappig dat we afgelopen half jaar ongeveer buren waren en elkaar nooit spraken en nu jullie in Amerika zijn we met elkaar meeleven. Over een half jaar komen jullie dan maar eens op de koffie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt ons een goed idee!! Nou ja, zo zie je maar dat het internet voor vele positieve doeleinden gebruikt kan worden!

    BeantwoordenVerwijderen