woensdag 17 februari 2010

Met of zonder fiets

Genieten tijdens een omleiding
Op mijn bureau staat een scheurkalender met motiverende teksten en plaatjes van waanzinnig natuurlandschappen en super sportieve mensen op mountain bikes die allerlei gevaarlijke stunts uithalen. Vanmorgen vroeg scheurde ik gisteren eraf en terwijl ik e een prop van maakte dacht ik hoe vreemd het eigenlijk was dat ik op het punt stond een dag weg te gooien die nooit meer terug zou komen. Tegelijkertijd las ik de woorden voor vandaag, “Werkelijk gelukkig is de man die van het landschap kan genieten tijdens een omleiding”.

Met of zonder fiets, ik wil die mens zijn! Ik wil oprecht kunnen zeggen
Ik heb geleerd met de omstandigheden waarin ik verkeer genoegen te nemen
(Filippenzen 4:11)
Dat betekent minder mopperen, minder stressen en vooral vaker om je heen kijken, ook als de dingen anders dan gaan dan gepland. Als je dan ook nog zingen kunt onderweg heb je de kunst om te genieten van een omleiding echt geleerd!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Allemaal,
    Wat is God toch creatief om de vrucht van de Geest aan te wakkeren.
    Omleidingen, files.
    Een goede suggestie om als het zo komt er van te genieten en om je heen te kijken.
    Ik doe mijn best.
    Pax Vobiscum, beter bekend als shalom, vrede zij u.
    Hartelijke groeten
    Piet


    Piet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, leuke manier om van omleidingen en files gebruik te maken en een rustpunt in te lassen! Bedankt Piet!

    BeantwoordenVerwijderen