zaterdag 27 november 2010

Maak kans op een kado!

Een droom zonder strategie blijft een fantasie
Al maandenlang heb ik het boek Kan jouw droom werkelijkheid worden? van John C. Maxwell in huis liggen. Gekker nog, ik heb het afgelopen voorjaar in de USA besteld, mee naar Nederland genomen en in september weer mee terug naar California genomen, nog steeds ongelezen. Nou ja, er is een tijd voor alles onder de zon, zullen we maar zeggen!
Tijdens de afgelopen twee weken (onder de zon) in Mexico heb ik eindelijk de tijd genomen om dat boek serieus te lezen en ik kan niet anders zeggen dan dat het een heel inspirerend en motiverend boek is. Ik heb de vragen bij elk hoofdstuk uitgebreid en eerlijk beantwoord en bijna een heel schrift vol geschreven met ideeen en gedachten, vragen en opmerkingen. John Maxwell heeft een praktische en eerlijke manier van schrijven die echt aanstekelijk is! Ik voel me enorm bemoedigd na het lezen van dit boek!
Het maakt niet uit wat jouw droom is, misschien wil je een eigen zaakje beginnen of dominee worden of een kindertehuis openen of een script voor een film schrijven... dit boek zal je echt op weg helpen om een plan te schrijven en een strategie uit te stippelen voor het verwezenlijken van je droom! Maxwell maakt heel duidelijk dat het mogelijk is realistisch te blijven en tegelijkertijd te dromen! Ik ben zo enthousiast over dit boek dat ik er graag eentje weg wil geven (het is tenslotte bijna Sinterklaasfeest in Nederland). Wat moet je doen om kans te maken op dit boek? Laat een reactie achter op deze post waarin je
  1. in 1 zin vertelt wat jouw droom is, en
  2. kort uitlegt waarom je denkt dat dit boek je tot hulp kan zijn

Ik zal dan vervolgens lootjes maken met jullie namen erop en vragen of echtgenoot Jan de winnaar wil trekken. Ik ben benieuwd of er dromers zijn in Nederland!

11 opmerkingen:

  1. Dat is geen moeilijke opdracht voor mij Marja. Mijn allergrootste wens is om een boek uit te geven. Dat ligt nog heel ver weg, maar het is absoluut een droom van mij.

    Om heel eerlijk te zijn denk ik dat God de Enige is die mijn weg bepaalt. Neemt niet weg dat Hij door mensen heen werkt en dus ook door andermans talent, een boek bijvoorbeeld.

    Ik hoop dat ik je vraag zo heb beantwoord. Ik ben heel benieuwd naar alle antwoorden die volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerreke, het moge duidelijk zijn dat het schrijven en uitgeven van boeken ook mijn droom is. Ik ben zes jaar geleden begonnen met schrijven en binnenkort komt mijn 4e boek in de USA uit en in 2011 mijn 1e boekje in NL. Dat gaat prima zou je zeggen, toch had ik echt heel erg behoefte aan praktische richtlijnen om de weg die ik ben ingegaan verder te vervolgen. Tijdens het lezen van Maxwell's boek heb ik echt op elke bladzijde een zucht van herkenning en verlichting geslaakt... oh, ik ben niet de enige die dit voelt of denkt of meemaakt... alles was zo herkenbaar!! Het heeft me enorm bemoedigd om de volgende zes jaar in te gaan zullen we maar zeggen. Dank voor je reaktie in elk geval en we wachten even een paar dagen af wie er nog meer reageert!!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou samen met een andere moeder graag een naschools leesclubje oprichten voor kinderen tussen de 10-12. Bij elkaar komen om boeken te lezen, te bespreken en een samen lol te hebben lijkt me zo leuk.

    Maar ik aarzel omdat ik weet dat ik grenzen heb. Een pittig gezin met twee autisten. Ik begin vaak iets terwijl ik het niet af kan maken...

    Misschien dat jouw boek me helpt hoe ik zo'n droom waar kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, dat is een heel bijzondere droom Aritha. Lezen stimuleren bij jonge mensen, dat is iets van onschatbare waarde! En ja, ik herken dat: aan iets beginnen en het niet afmaken. Dat is een van de onderwerpen waarover Maxwell uitgebreid schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar ga ik eens even goed over nadenken!
    Je hoort er nog van!

    Groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marja,

    super dat jij hartjes wil kopen!!!
    wil je adres sturen naar fenny1974@live.nl, via de mail doe ik dan ook mijn bankrekeningnr sturen!

    groetjes Fenny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik weet niet of mij reactie al overgekomen is maar nog maar eens proberen.mijn grootste droom is,dat de mensen om mij heen Jezus in mij mzien en daardoor ook naar Hem op zoek gaan,groeten van Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, daar ben ik weer.
    Na veel nadenken kwam ik er achter dat ik niet echt één droom heb. Meer heel veel dromen door elkaar.
    *Bij mij is het een hele grote droom dat heel veel mensen uit ons dorp tot geloof in de Heere Jezus komen. En ook heel veel kinderen. Ook uit de klassen van onze jongens. Ik probeer telkens naar wegen te zoeken om iets met deze droom te 'doen' wat in mijn vermogen ligt. Moeilijk soms. Wat is wijs? Waar ligt mijn taak? Wat kan ik erin betekenen? (er komt nu eindelijk een vacature op de basisschool, zou ik fantastisch vinden! Maar we krijgen ook een baby'tje, en dat vinden we ook fantastisch! En ook belangrijk daar veel tijd aan te geven/hoge prioriteit)
    * Soms komt er wel eens zo'n dapper idee om een eigen kinderbijbel te schrijven. Er zijn er alleen al bendes, maar toch he..
    * Aan sommige dromen werk ik al. Veel tijd voor onze kids nemen. Er heel veel voor ze zijn (met die reden ben ik geen buitenshuis werkende mama). Geen gehaast leven leiden. Kinderen gezond leren genieten, en genieten van de kleine dingen. En hardlopen. En een kinderbijbelclub oprichten in ons dorp (dat is al gebeurd:)
    * Bas en ik hebben wel eens verzonnen om samen in bejaardenhuizen christelijke liederen te zingen bij de gitaar. Mensen hebben daar vaak nog herinneringen en, en je weet nooit wat God ermee doet.
    * Nog zo'n 'wild'/niet uitgevoerd plan.. Een leuke, goeie zaterdagavondbesteding voor jongeren uit de kerk bij ons thuis. Lekker met maaltijd, kletsen, zingen en evt Bijbelstudie. Gewoon heel spontaan. Zodat jongeren een leuk alternatief hebben ipv stappen oid.

    Nou ja, dat was een hele waslijst, he, aan ideeën. Heel veel dingen blijven tot nu toe een droom ja (zoals de titel van je blog)..Ik vind het vaak moeilijk uit de warboel van mijn vele ideeën iets te kiezen en daar gedisciplineerd en met strategie aan te werken..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is inderdaad een hele lijst Petra. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik denk echt wel dat de tijd en aandacht die je nu aan je gezin geeft het allerbelangrijkste is! Ik zie dagelijks hier in de USA hoe het familieleven helemaal uit elkaar gevallen is door dat beide ouders buitenshuis werken, zoveel doelloze jongeren, het is echt verschrikkelijk triest! Maar daarnaast heb je nog veel meer andere nuttige en leuke ideeen/dromen begrijp ik. Ik geloof echt dat God die dingen aan ons geeft, in ons legt als het ware, omdat Hij ook wil zien dat we onze omgeving veranderen tot Zijn glorie, dat we bouwen aan Zijn Koninkrijk tot Hij terugkomt! Laten we zeggen dat je jongeren in jouw dorp wilt bereiken met het evangelie en hen een veilige plaats wilt bieden om bij elkaar te komen. Dat is een heel specifieke droom, en voor zoiets kan Maxwell's boek je echt helpen. Hij legt uit hoe je zoiets op kan zetten, hoe je de hulp van anderen in kan schakelen, hoe je je hart kunt onderzoeken enz. enz.
    Dank je wel voor het delen van je dromen via deze blog, ik vind het heel bijzonder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch blijft voorlopig een droom van voor de klas staan in mijn dorp wel een beetje bovenaan staan. Ik hou enorm van het onderwijs, en op de school van m'n dorp zitten zoveel kids, die God niet kennen. En er wordt zó weinig over God verteld..

    Maar toch moeten zulke dromen blijkbaar soms even wachten, want je kunt ook niet alles tegelijk..
    Eerst maar eens de baby krijgen.

    Bedankt voor je enthousiaste reactie!

    BeantwoordenVerwijderen