donderdag 24 februari 2011

Gods Woord spreekt voor zich

Volg de weg...
De inspiratie voor de overdenkingen op mijn blogs komt vaak 's morgens vroeg, tijdens mijn bijbelstudie. Ik lees momenteel de engelse NIV bijbel en vanuit dat perspectief schrijf ik mijn engelstalige blog. De volgende stap is meestal het vrij vertalen van die overdenkingen voor deze blog en soms... soms lukt dat gewoonweg niet. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er echt wel eens van baal dat het lang niet altijd mogelijk is om gedachten in het engels zondermeer om te zetten in het nederlands. Natuurlijk kan ik iets totaal anders op m'n nederlandse blog schrijven, maar velen van jullie lezen beide blogs en ik wil er graag een balans in houden.

Zo zat ik dus vanmorgen te dubben wat ik zou doen met mijn aantekeningen bij Kolossenzen 2:6-10. En weet je wat? Ik heb besloten er deze keer geen woorden van Marja aan toe te voegen, want eigenlijk is dat helemaal niet nodig. Gods Woord spreekt voor zich:

Volg de weg van Christus Jezus,
nu u Hem als uw Heer aanvaard hebt.
Blijf in Hem geworteld en gegrondvest,
houd vast aan het geloof dat u geleerd is
en wees vervuld van dankbaarheid.
Wees op uw hoede
en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieen
die op menselijke tradities zijn gebaseerd
en zich richten op de machten van de wereld
en niet op Christus.
Want in Hem is de goddelijke volheid lichamelijk aanwezig,
en omdat u een bent met Hem,
het hoofd van alle machten en krachten,
bent ook u van die volheid vervuld.

1 opmerking:

  1. Ik kom op je blog omdat ik je de Liebster blog award gegeven heb. Kijk maar even op mijn blog!

    Zie ik ineens dat ik dit stuk van je nog helemaal niet gelezen heb.

    Soms vind ik Engelse tekst mooier dan de Nederlandse tekst hoor, als ik eerlijk ben.

    Hartelijke groeten,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen