woensdag 27 juli 2011

Kijkje op de bladzijden van Levensadem

Als blog lezers hebben we een bevoorrechte positie. Soms horen we nieuwtjes als eerste of zien we foto's die nergens anders worden gepubliceerd. Soms kunnen we gewoonweg even om de hoek kijken bij  andere bloggers thuis. Ik kom er momenteel niet echt aan toe om te knutselen of te tuinieren, en ik geef toe dat ik soms met een vleugje jaloezie kijk naar de prachtige kunstwerkjes die sommige bloggers maken. Maar... ik heb ook een kunstwerkje, namelijk mijn boek Levensadem. Kijk maar eens mee in hoofdstuk 1...

Dinsdagmorgen, week 1

Alles wat het eerst ter wereld komt, is mijn eigendom
[Exodus 34:19]

Ik ben een geestelijk wezen. Maar er is iets gebeurd dat mijn leven voor altijd zal veranderen: ik heb mijn aardse bestemming ontvangen. Ik krijg een lichaam.

Vraag me niet hoe ik dat weet; maar ergens diep in mij voel ik gewoon dat er iets heel belangrijks veranderd is. Misschien denk je dat het inbeelding is, maar ik heb zonder twijfel een roep gehoord, de roep van mijn naam, en wist het gelijk: mijn tijd is gekomen! Van nu af aan ben ik een deel van de aardse tijdzone, ben ik tot de menselijke kalender toegetreden. Ik weet nog niet of het iets bijzonders is wat ik daarmee heb bereikt, maar ik weet wel dat het een ontembaar enthousiasme in me heeft losgemaakt.

Binnenkort zal de vrouw die mij in haar binnenste draagt, mijn aardse moeder zo heb ik begrepen, ook gaan merken dat er iets heel belangrijks in haar leven is veranderd. Ik kan alleen maar hopen dat zij er net zo warm voor loopt als ik. De reden dat ik je deze dingen wil vertellen is eenvoudigweg dat nog niemand er van afweet. Ik ben een geheim!

2 opmerkingen:

  1. Ik wil het boek graag lezen, je maakt me wel nieuwgierig hoor! Maar het loopt toch niet af in een abortus o.i.d??? Anders durf ik niet meer... Heb eens eerder zo'n griezelverhaal gelezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan het eind van een boek toch niet verklappen??
    Ik zal binnenkort wat reacties van lezers plaatsen...

    BeantwoordenVerwijderen