zaterdag 10 september 2011

Leven met passie

Gisteravond sprak ik tijdens een WomenOnly avond in Etten Leur over het thema Leven met Passie. Behalve een stukje uit mijn persoonlijke levensverhaal heb ik daar ook voorgelezen uit het levensverhaal van Sorek, het kind uit mijn boek Levensadem.

Ik hou erg van geimproviseerde aanbidding en tijdens deze avond hebben we via een artistiek drieluik God eer gegeven voor Zijn wonderlijke scheppinkskracht. Terwijl ik voorlas zette Marry Scheepens mijn woorden om in muziek en Lily Knol schilderde een ontroerend mooi portret van Sorek's levensreis. [ik zal er een foto van maken voor een volgende blog post] Het was echt een heel bijzondere avond. Na de pauze hebben we in groepjes nagedacht en gesproken over het plan dat God met ieder mens heeft. Een plan dat afhankelijk is van je persoonlijke talenten, gaven en ervaringen. Hij ziet niets liever dan dat zijn kinderen tot hun bestemming komen en juist datgene gaan gebruiken wat Hij je meegegeven heeft op je levensreis. Denk daarbij aan de gelijkenis over de talenten in de Bijbel. In je bestemming gaan wandelen en leven met passie gaat niet gebeuren als we voor de televisie blijven zitten... Als hulpmiddelen heb ik een aantal prikkelende vragen aan iedereen meegegeven:

  • Wat doet jou zingen?
  • Wat doet jou dansen?
  • Wat doet jou dromen?
De wereld ligt voor je open. Wat ga je doen? God heeft je wonderlijk en kostbaar gemaakt. Wat zijn de talenten en verlangens die Hij in jou heeft gestopt vanaf de moederschoot?


Het kan je heel veel helpen om een persoonlijk visieformulier in te vullen. Je kunt er eentje gratis downloaden vanaf de Jarsons website. Links onderaan zie je het kopje ontdek tools staan, klik daar op persoonlijke visie formulier. Ga er eens voor zitten om dat in te vullen en breng het biddend bij God. Ga leven met passie!

4 opmerkingen:

  1. Ha Marja, heb net zelf een stukje op mn blog verwoord waar ik enthousiast van word. Lees nu jou stukje en sluit grappig genoeg aan op elkaar. Dat drieluik is echt een mooi idee, zo komen talenten helemaal tot zijn recht. Ik ga deze blog aan de werkgroep door mailen, want je moet gewoon een avondje komen, vind ik ;)
    Veel zegen toegewenst deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi marja,dit is weer precies zo als ik er ook over denk,dank je wel.liefs van sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mirjam, ja, weer een schilderij n.a.v. het boek, dat is zo bijzonder! Ik ga gelijk even op je blog klijken, hele fijne week toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sjanie, dank je wel voor je lieve woorden, die zijn altijd een bemoediging.

    BeantwoordenVerwijderen