vrijdag 14 december 2012

Vrijheid in beeld

"VRIJ" (acryl op linnen) Caroline van de Vate
Nee, niet het vrijheidsbeeld, maar vrijheid in beeld... of uitgebeeld eigenlijk. Na alle drukte deze week rondom de groep Christelijke webloggers die door Wendy Born is opgericht, even een rustpuntje...

Het is trouwens geweldig om te zien dat we allemaal op onze eigen typische manier het Christelijke geloof uitdragen en in woord en beeld proberen weer te geven wat dat geloof voor ons persoonlijk betekent. Er zijn  onder ons schrijvers, dichters, fotografen, schilders, muzikanten... noem maar op. Evenzo: gereformeerden, katholieken, evangelischen, reformatorischen, betweters, theologen, twijfelaars en crtitici... Deze week stonden diverse webloggers in de spotlight, en wel bij de EO, Cafe Tinto en het CIP. De aanmeldingen op Christelijke Webloggers stromen binnen.

Graag wil ik de serie 'je vrijheid vasthouden' afsluiten met een schilderij van Caroline van de Vate. Een paar maanden terug maakte zij dit schilderij voor 'Home of Change', een organisatie die zich inzet voor vrouwen en kinderen in het web van mensenhandel en slavernij.
Titel schilderij ' Vrij', acryl op linnen, 50 x 50 cm.

14 opmerkingen:

  1. Prachtig schilderij en bedankt voor de blogs over vrijheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Yvonne, er is nog veel meer over te schrijven natuurlijk, maar dat komt wel weer eens.

      Verwijderen
  2. Mooi kunstwerk!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vind ik ook. Ik kan zelf niet schilderen, althans: ik heb het nooit geprobeerd....

      Verwijderen
  3. Gaaf stukje Marja en ook een prachtig schilderij. Ik heb de kunstenares verschillende keren ontmoet toen wij op zoek waren naar een nieuwe gemeente afgelopen jaar. Leuk om hier weer werk van haar te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleuren van dit schilderij spreken mij aan. Heel boeiend. Dank je wel voor je vrijheidsblogs. Ik heb maar één keer gereageerd geloof ik :-)

    Ps, en dank je wel voor je reactie om mijn blog. Ga jij maar lekker vertalen! Al zou ik het ook wel in het engels kunne lezen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja, vertalen... daar heb ik al zoveel verzoekjes voor. Ik meot er echt een keer voor gaan zitten :) Komt goed.

      Verwijderen
  5. Nou je gelooft het niet Marja, maar toen ik het schilderij zag moest ik aan Caroline vande Vate denken en aan jou schrijven em dat dat goed bij elkaar zou passen. Ik had je stukje nog niet eens gelezen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsjonge, wonderlijk... Ik zag haar schilderij op Facebook en dacht gelijk "oh, zij schildert wat ik schrijf..." Mooi he.

      Verwijderen
  6. En dat schilderij van Caroline hangt nu in onze huiskamer omdat wij juist de vrijheid als dans met de schepper meer dan van harte liefhebben. Deze vrijheid proberen we ook uit te dragen. Ik in verhalen, gedichten en gedachten. Dus super om zo het schilderij weer tegen te komen.

    Marc Pranger

    Active Grace ministries

    Website www.activegraceministries.org

    Twitter http://twitter.com/MarcActiveGrace
    Facebook http://facebook.com/marc.pranger http://facebook.com/OnderwegOntmoeten

    http://denkreflecties.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me een prachtig kunstwerk om in huis te hebben Marc. Een herinnering aan onze duur betaalde vrijheid, waard om te dansen! Ik ga even je blog bekijken!

      Verwijderen