dinsdag 2 juni 2026

Schrijverij update


Het is alweer even geleden dat ik een update met jullie deelde betreffende mijn schrijverijen. Als je nieuwsgierig bent (of misschien geïnspireerd wilt worden), lees dan vooral verder.

Laat ik maar met een tip beginnen 😄Heb je een bullet journal? Ga dan eens opschrijven wat je hebt gedaan of in gang gezet in plaats van wat je moet (of zou moeten) doen.

Als je dan terugkijkt op een week of maand, zal het je verbazen dat er best veel uit je pen is gekomen, ook al heb je soms het gevoel van niet. Dat is in elk geval mijn ervaring. Het motiveert enorm!

Nieuw boek in de maak

In het najaar zal bij Scholten Uitgeverij een nieuw boek van mij uitkomen. Na het gereedkomen van mijn tiendelige, engelstalige serie over de Tien Geboden heb ik gewerkt aan een nederlandstalig boek waarin die tien deeltjes als het ware samenkomen.

Een boek waarin wet en genade, oud en nieuw, bij elkaar komen... zonder geruzie. Ik hoop met deze boodschap reformatorisch én evangelisch gelovigen te inspireren om elkaar op te zoeken en in gesprek te gaan aan de hand van de woorden van Jezus.

Binnenkort kan ik wat meer delen over het productie- en publicatieproces. Hou deze blog in de gaten.

Laatste column voor Opwekking geschreven

Na 19(!) jaar is er een einde gekomen aan het schrijven van de maandelijkse columns voor Opwekking Magazine. Ik heb het altijd met veel plezier gedaan en hopelijk ook op die manier mensen geïnspireerd en bemoedigd. De eerste 48 columns zijn terug te vinden in de Frisse Kijk-werkboekjes die je via mij kunt bestellen. Het zijn superleuke gespreksonderwerpen voor je kring of kleine groep.

Nieuwsbrief

Vorige week heb ik weer eens een nieuwsbrief verzonden met updates over mijn schrijven, spreken en reizen. De nieuwsbrief is in het Engels. Als je op de verzendlijst wilt komen, stuur me dan even een berichtje.

Leesplannen YouVersion

Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik begon met het schrijven van leesplannen voor de YouVerscion Bijbelapp. Er zijn er tot nu toe 21 gepubliceerd. De onderwerpen zijn zeer divers. De nieuwste onderwerpen zijn 'Ziel en gezondheid' en 'Ware vrijheid'.  Maar ook de oudere onderwerpen zijn de moeite van het lezen waard. 

En... hebben jullie nog projecten waar je mee bezig bent?

4 opmerkingen:


  1. Wat leuk om weer een schrijversupdate van jou te lezen. Ik las je blog vanmorgen volgens mij al op mijn telefoon, en nu reageer ik even vanaf de laptop. Je tip om niet alleen op te schrijven wat er nog moet, maar juist ook wat je gedaan hebt of in gang hebt gezet, vond ik echt heel goed. Vanmorgen las ik het, en aan het eind van de dag merkte ik dat ik een beetje ging dippen. Toen dacht ik ineens weer aan jouw tip. Ik betrapte mezelf erop dat ik vooral zat te kijken naar wat ik níét had gedaan en wat niet gelukt was. Dus het was echt helpend. Dankjewel, Maria.

    Ook leuk om te lezen dat er een nieuw boek aankomt. Gaaf!

    Hier liggen wat losse schrijfideeën die ik langzaam probeer te ordenen, maar op dit moment heb ik vooral het gevoel: niets hoeft, alles mag. Ik ben wel bezig met een projectje over geloof en ADHD. Dat vraagt alleen veel studietijd. Wie weet schrijf ik daar een keer wat posts over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aritha, dank je wel voor je reactie. Ja, ik kreeg eens een bullett journal van een collega... vreselijk, dacht ik... al dat moeten. Ik besloot mijn schrijverijen achteraf te noteren in zo'n bujo (met de nodige stickers uiteraard!), veel leuker. Als ik terugkijk op een week zie ik twee blogjes staan, een mail naar de uitgever, een column, een idee voor een artikel, een recensie geschreven/ontvangen etc. Ja, je moet jezelf ook bemoedigen, toch? Ik vind jouw engelstalige posts erg goed, ook al kan ik niet alles bijhouden hoor ;)

      Verwijderen
  2. Echt leuk om weer wat van je 'schrijverijen' te delen en te kunnen lezen. Ik zag onlangs in het magazine van Opwekking je artikel/interview en dat je je laatste column hebt geschreven. Wat mooi dat je dit zo lang hebt mogen doen en voor zoveel mensen tot zegen hebt kunnen zijn hierin. Wat mooi ook dat er weer een nieuw boek uitkomt.

    Zelf ben ik bezig met allerlei artikelen maar ook veel met boekrecensies. In de vakantie wil ik eens nadenken of ik weer met een nieuw boek wil beginnen en wat de mogelijke thema's hiervoor zouden kunnen zijn. Ik heb al wel een paar ideeën maar ik zal keuzes moeten maken ;)
    Ik stuur je even via de app een berichtje over de nieuwsbrief, leuk om die te ontvangen. Veel zegen voor jou en Jan bij alles wat jullie mogen doen voor Hem!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag je appje Wendy, hartelijk dank. Ik heb je toegevoegd aan de lijst voor de nieuwsbrieven. Ik lees je boekrecensie op je blog met regelmaat, altijd leuk en nuttig! En ja, 19 jaar lang iedere maand een column, bijna raar dat dat nu voorbij is, maar ik gebruik ze ook wel als onderleggers voor mijn leesplannen!

      Verwijderen