maandag 25 februari 2019

God, een mysterie geopenbaard (7)

'Jezus bracht die mysterieuze grote God ineens heel dichtbij' schreef ik in mijn vorige blogje. Hij bracht Hem niet alleen dichtbij, Hij maakte ook verzoening (herstelde relatie) mogelijk. We zijn aanbeland bij Colossenzen 1 vers 20:

Door Zijn Zoon heeft God een altijddurende vrede gesticht tussen Zichzelf en alles wat in de hemelen en op aarde is. Doordat Christus Zich aan het kruis heeft opgeofferd en Zijn bloed heeft gegeven, is er verzoening met God.

Het heeft mij bijna veertig jaar van mijn leven gekost om te begrijpen wat dit betekent en ik vraag me serieus af of ik het nu wel ten volle kan bevatten. Iedereen kan een gezonde, goede, levendige relatie hebben met God, de Schepper van het hele universum. Zonde, schuld en schaamte hoeven niet langer in de weg te staan. Jezus heeft de weg vrijgemaakt en God's hart aan ons geopenbaard.

Ik zou nog veel meer blogjes kunnen schrijven over deze (en nog veel meer) prachtige waarheden in de Colossenzen brief, maar eigenlijk was het doel van deze serie God (die vaak een mysterie wordt genoemd) bekend te maken. God is geen vage energie of kracht, Hij wil zich aan ieder mens bekend maken. God is zichtbaar geworden in Jezus Christus. 

Hartelijk dank allemaal voor het meelezen en het achterlaten van commentaar. Ik eindig deze serie met de woorden uit Kolossenzen 2:2,
Ik bid God dat u bemoedigd zult worden en door sterke liefde aan elkaar verbonden blijft. En dat u de rijke ervaring zult hebben van het kennen van Christus. Want Gods geheim, dat Hij u tenslotte heeft bekendgemaakt, is Christus zelf.

6 opmerkingen:

  1. Hoe mooi is het dat er niets meer in de weg staat tussen God en ons.
    Ware liefde mag dit wel genoemd worden.

    Mooie serie Marja, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet het ook niet, of we het allemaal bevatten kunnen. Het is zo groots. We bewonderen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Marja, je hebt alles helder en duidelijk beschreven. Het was weer fijn om mee te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen