vrijdag 6 oktober 2006

Eindeloze inspiratie

'Want Hij sprak en het was er'
'Want Hij sprak en het was er'.
Je kunt deze woorden vinden in Psalm 33:9. Hij sprak en de wereld was geschapen, staat er in het engels. Behalve de wereld, schiep God ook jou en mij en Hij legde zijn creatieve kracht in ons. Creatief zijn is een goddelijk trekje om het zo maar te zeggen. Ja, we ontwerpen, bouwen, berekenen en stellen samen, we laten graag onze voetsporen achter op aarde. Schrijven is creatief bezig zijn. Toen ik aan Sacred Sabbath begon kon ik niet vermoeden dat het mogelijk was zoveel te schrijven over slechts twee bijbelverzen. Dat zegt wel wat over de enorme impact van God's woorden. Als twee verzen genoeg inspiratie kunnen geven voor een boek, stel je dan eens voor hoeveel boeken er verscholen zitten in de hele Bijbel! Iedere dag worden er mensen over de hele wereld geinspireerd door de Bijbel. Denk eens na over dat woord inspiratie, het betekent 'in-spirit', in-de-geest. Ik word niet geinspireerd omdat ik zo goed en geweldig ben, maar omdat de Geest in mij leeft. Hij laat me dingen zien die ik voorheen echt niet zag.
God's woord lezen moet zo'n beetje hetzelfde zijn als wandelen met Jezus. Het evangelie van Johannes eindigt met deze woorden:

Jezus heeft nog veel meer gedaan; als al Zijn daden, een voor een, opgeschreven zouden worden, zou de wereld, denk ik, te klein zijn voor de boeken die dan geschreven moesten worden.

Wow, ik kan verzekerd zijn van eindeloze inspiratie! Is dat niet waar elke schrijver naar verlangt?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten