donderdag 15 januari 2009

Motto 2009

Wees over niets bezorgd!
De afgelopen week hadden we wat problemen met onze telefoonlijn. De hevige en droge Santa Ana wind die hier regelmatig in Zuid California huis houdt, moet het oude systeem hebben beschadigd. Geen kiestoon, geen internet, geen telefoontjes... voor een tijdje. Dat brengt rust in huis; ik heb zowaar een aantal boeken uitgelezen waar ik allang in bezig was. Ik werd er op den duur ook wel kriegelig van moet ik toegeven. Daar kwam ik achter toen ik begon te schelden tegen het ingesproken bandje van het telefoonbedrijf dat ik met iemand anders z'n mobieltje probeerde te bereiken. Helaas, ergernis van de bovenste plank! Diezelfde morgen had ik eindelijk het motto voor 2009 ontvangen tijdens m'n meditatietijd: Wees over niets bezorgd (Filippenzen 4:6). Ik had die woorden in grote letters in m'n journal geschreven en er een mooi vredig plaatje van een zonnig strand onder geplakt, als herinnering zeg maar. Ik had geen idee dat ik al zo gauw aan de slag zou gaan met dat nieuwe motto.
Over niets bezorgd zijn, dat moet wel een van de moeilijkste opdrachten uit de bijbel zijn, toch ga ik het proberen, net zolang totdat ik het onder de knie heb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten