zaterdag 17 oktober 2009

Uit mijn persoonlijk dagboek...

Opdracht om blijvende vrucht te dragen
Wat een kostbare schat is uw Woord, Heer. Het is elke morgen nieuw, elke dag verfrissend. Dank U wel dat U me stil liet staan bij Jesaja 27:6 waarin gesproken wordt over het herstel van Israel. Maar als ik die woorden persoonlijk maak spreken ze ook over mijn herstel: de omslag van een zelfgericht, doelloos leven naar een leven dat ervoor bestemd is om het Koninkrijk nabij te brengen. Als ik die woorden persoonlijk maak staat er: “Marja zal uitbotten en bloeien en de vruchten van haar oogst zullen de hele aardbodem bedekken.” Wat een prachtige verwijzing naar de woorden van Jezus in Johannes 15:16 waarin Hij mij opdracht geeft om op weg te gaan en vrucht te dragen, blijvende vrucht. Ik moet de aarde vullen met vrucht, vrucht van mijn lippen, vrucht van mijn pen, vrucht van mijn werk en liefde. Dat begint in mijn eigen huis en breidt dan uit naar mijn straat, mijn stad, mijn land en uiteindelijk de hele wereld! Vul de aarde met blijvende vrucht; liefde, vreugde, wijsheid en waarheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten