vrijdag 23 juli 2010

Gulle gevers

Blijmoedig geven is het vervullen van de Wet
Later dit jaar komt het 4e boekje in de serie over de Tien Geboden uit, ik heb het Grace of Giving genoemd. Het 8e gebod (Gij zult niet stelen) ligt ten grondslag aan dit nieuwe boek, waarin ik het gehoorzamen van de Wet tegenover het vervullen van de Wet zet. Niet stelen is gehoorzaam zijn aan de Wet. Blijmoedig geven is het vervullen van de Wet. Uiteraard gebruik ik weer ontzettend veel bijbelteksten en bijbelse principes om een en ander te verduidelijken. Toch vind ik nog steeds nieuw materiaal. Ja, zeker nu de laatste edits afgerond zijn! In Spreuken 11:24-25 (Het Boek) lees ik het volgende:

Gulle en goedgeefse mensen krijgen toch steeds meer, terwijl anderen verarmen, hoewel zij schraperig en gierig zijn. Een weldoener is een zegen en wordt daarvoor rijkelijk beloond en iemand die zijn gaven over anderen uitgiet, zal van het goede worden voorzien.

Hhmm, een Nieuw Testamentisch principe in de tijd van het Oude Testament, dat is interessant! Jezus leert ons immers hetzelfde Lucas 6:38

Geef veel en u zult veel terugkrijgen, meer dan overvloedig. Want wie veel geeft, zal veel krijgen. En wie weinig geeft, zal weinig krijgen.

Kijk, zulke waarheden geven me enorm veel moed en vertrouwen. God zal Zijn woord nakomen. Economische crisis of niet, als wij vrijmoedig geven zullen we van het goede worden voorzien, dat is echt een sleutel tot een leven zonder geldzorgen. Ik geloof dat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten