woensdag 17 augustus 2016

Lijdt het schrijven weleens...?

Hopelijk genieten jullie nog van deze mooie zomerdagen die de vakantie uitluiden. Sommige bloggers hebben een pauze genomen, anderen hebben  juist inspiratie ontvangen om te schrijven of zelfs een nieuw blogje te beginnen.

Bij mij lijdt het schrijven weleens onder alle andere werkzaamheden en activiteiten [lees gerust verder] ... maar toch groeit mijn portfolio gestaag.

Net als in voorgaande jaren hebben we met onze Stichting Traveling Light weer een werkweek georganiseerd in Toscane, Italië. We gaan met een groep (10) houthakken om de wintervoorraad aan te vullen in drie huizen die behoren tot een christelijke therapeutische gemeenschap: Comunita Brezzano. Naast die fysieke arbeid zullen we ook de Bijbel met elkaar bestuderen. Het thema voor de week is Meer dan Overwinnaars.

Wat betekent het om méér dan een overwinnaar te zijn? Of het maar zo te zeggen: een gouden medaille winnen is leuk, maar dan....?

Afgelopen week kwam de Italiaanse editie uit van mijn boekje Levensadem en inmiddels heb ik ook een uitgever/distributeur in Italië gevonden die mijn boeken zal aanbieden en verspreiden. Misschien denk je als blogger/schrijver 'nou zeg, jij hebt het maar makkelijk'... maar vergeet niet dat ik al jaren bezig ben met het steeds weer opnieuw aanschrijven van uitgevers (in meerdere landen) en opsturen van boekjes. Maar goed, de aanhouder wint. Wees dus bemoedigd!

Op 3 september a.s. is de officiële opening van 't Winkeltje in Papendrecht. Een leuke, hippe shop met tweedehands spulletjes en kleding waar je ook een bakje koffie kunt krijgen. De opbrengst van de verkopen komt volledig ten goede aan de mooie, praktische, kleinschalige projecten van Stichting Traveling Light. Als je niet in de buurt woont, kun je meegenieten op onze Facebook pagina.

Tussen de bedrijven door ben ik bezig met het samenstellen van Frisse Kijk 3. Wanneer dat studie-journal uit gaat komen weet ik nog niet precies, ik heb namelijk ook op de planning staan om de Nederlandse editie van mijn engelstalige boekje Sacred Sabbath later dit jaar uit te geven. Genoeg te doen dus!

Hebben jullie een leuk, spannend, bijzonder schrijf- of blogproject op de rit staan?

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen allemaal Marja. Je blijft lekker bezig. Veel wijsheid toegewenst bij alles.
    Zelf ben ik aan het overwegen of ik mijn boek opnieuw naar een aantal uitgevers opstuur of dat ik het in weer zelf ga uitgeven (bij Bol). Ook mijn nieuwe kinderboek is klaar en wordt op dit moment geredigeerd.
    Afwachten dus maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd Marja, geweldig dat je boek "Levensadem" nu ook in het Italiaans is vertaald en uitgegeven. Ik vind dat zo'n waardevol boek, hopelijk wordt het in nog meer talen vertaald en uitgegeven.
    Ik ben bezig van al mijn gedichten fotogedichten te maken en deel deze op Facebook met diverse groepen. Op die manier hoop ik dat meer mensen erdoor geraakt mogen worden.
    Verder heb ik een aantal lezingen klaar om een volledige paasmiddag of kerstmiddag te verzorgen voor verenigingen, b.v. Passage, vrouwenverenigingen, PCOB, enz.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow Coby, dat is mooi zeg, zo gaan je mooie gedichten het land rond! Moge dat je weer inspireren om te blijven schrijven.

      Verwijderen
  3. Leuk, veel werk aan de winkel.
    Maar mooi hoor een Italiaanse vertaling. Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen