woensdag 23 mei 2018

Bijbellezen, nadenken, schrijven, praten

Vinden jullie het ook zo heerlijk om je gedachten aan papier toe te vertrouwen? Ik ben een echte 'boekjes' freak. Je kan mij heel blij maken met aantekenboekjes, schriften en journals! Ik heb hele stapels liggen die wachten op mijn pennevrucht.

Uiteraard gebruik ik de computer om boeken, blogs en columns te schrijven. Maar toch begint het vaak met gedachten, ideeën en gebeden die ik (ouderwets) aan papier toevertrouw. Ik doe dat overigens op verschillende manieren:
  • Persoonlijk journal, waarin ik mijn gedachten en gebeden aan God toevertrouw
  • Aantekeningen journal, waarin ik aantekeningen en gedachten naar aanleiding van preken/lezingen opschrijf
  • Gebeden journal, waarin ik impressies en proclamaties opschrijf die we tijdens gebedsavonden ontvangen.
Herkennen jullie jezelf daarin of verwerk je je gedachten op een andere manier?

Het derde deel in de Frisse Kijk serie is een mooie en praktische combinatie van Bijbelstudie, persoonlijke overdenking, journaling, discussie en niet te vergeten toepassing. De onderwerpen lenen zich prima voor zelfstudie én gebruik in kringen en Bijbelstudiegroepen.

Neem nou zo'n hoofdstuk over het 'Koninkrijk', dat levert prachtige en diepgaande gesprekken én nieuwe inzichten op!

Mocht je op zoek zijn naar een pittig en fris boek voor je kring voor het komende seizoen, denk dan eens aan Frisse Kijk. Ze zijn te verkrijgen bij je plaatselijke christelijke boekhandel en online. De prijs is 12,50 euro.

Opwekking Magazine recenseerde: "... een vrolijk, prikkelend en praktisch werkboek!"

Als je meerdere exemplaren wilt bestellen, kun je dat beter via mij doen, dan krijg je namelijk korting!
Mail me even op meijers.marja(at) gmail.com.

11 opmerkingen:

  1. Ik schrijf mijn woorden, gedachtes op kleine notitieblaadjes.
    Later wordt het vaak een gedicht.

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je moet de gedachten opvangen als ze komen, op blaadjes dus. Mooi dat jij er gedichten van maakt!

      Verwijderen
  2. Wat gaaf dat je boeken hebt geschreven. Ik zal ze zeker opzoeken in de bijbelwinkel. Ik ben niet zo schrijver. Hoe doe ik het dan? Goede vraaag. Misschien wordt het wel een blog. O ja dan schrijf ik toch 😉maar niet zoveel. Wat meer dan....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Emma, ik zie dat je schildert, dat is ook schrijven... maar dan met kleuren en beelden :)

      Verwijderen
  3. Ik schrijf op alles wat voor handen is. Als ik een gedachte binnenkrijg zoeken mijn ogen al naar papier en pen, een envelop uit de oud papierdoos of een notitieblaadje, een leeg closetrolletje of zelfs op toiletpapier, als ik maar snel op kan schrijven voordat ik het kwijt ben. Als er niets voor handen is schrijf ik de gedachte in mijn mobiel.
    Ja, jouw Frisse kijk boeken zijn zeker heel inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, zelfs op toiletpapier... nou ja, zo gek is dat ook weer niet :) Ik schrijf weleens op servetten en in de kantlijn van een krant.

      Verwijderen
  4. Ja, ik schrijf ook in boekjes, dagboeken en op kladblaadjes. Ik probeer het uiteindelijk wel uit te werken op de computer maar mijn eerste gedachten zet ik ook vaak eerst op papier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet nog te schrijven dat ik voor mijn stille tijd (Bijbelgedeelten en gebeden) wel een (dik) schrift heb. Met ideeën voor andere dingen gebruik ik dus diverse dingen.

      Verwijderen
    2. Ja, jij bent ook een boekjesmens denk ik, gestructureerd en netjes. Ik vind het fijn om met een journal op schoot te zitten en de woorden te laten komen, het zijn vaak gebeden en antwoorden :)

      Verwijderen
  5. Ik gebruik ook veel verschillende cahiers. Zal er een keertje over bloggen met een linkje naar jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me leuk Aritha, zeker omdat jij waarschijnlijk ook vaak met meerdere dingen in je hoofd bezig bent!

      Verwijderen