woensdag 30 mei 2018

Zit schrijven in de familie?

Vorig week werd weer een blogje van mij gepubliceerd op www.ikzoekgod.nl. Ik krijg steeds een onderwerp toegestuurd om over te schrijven. Persoonlijk vind ik dit erg prettig, want dan kan ik beter focussen en dwaal ik dus niet af 


Poeh, nog best moeilijk om daar iets zinnigs over te zeggen, zonder partij te kiezen. Maar goed, ik denk dat het een mooie blog is geworden; zeker ook om te delen!

Blogjes schrijven is inmiddels wel een uit de hand gelopen hobby geworden 😏Ik doe het al sinds 2006. Gelukkig heb ik ook de discipline op kunnen brengen om weer een Engelstalig boek te schrijven: In My Name kwam op 1 mei uit. Daarover vertel ik binnenkort nog wat meer op deze blog.

A.s. vrijdagavond organiseer ik samen met mijn jongere broer Jan P. en neef Elmer een Meet & Greet op de hooizolder van Landwinkel de Fruitheerlijkheid in Papendrecht.

We hebben alledrie in de afgelopen maanden gewerkt aan een productie: een roman, een mini-cd en een Engelstalig boek. Drie totaal verschillende dingen, maar superleuk om met elkaar te vieren dat we iets af hebben gemaakt. Hopelijk kunnen we tijdens deze avond ook anderen inspireren.

Er verscheen vorige week een leuk interview over ons in de krant. 'Een grandioos familieportret' noemde een lezer het op FB.

👉Hebben jullie gezins- of familieleden waarin je je talenten terug ziet komen? Schrijven, dichten, fotograferen, muziek maken etc.

Ik ben benieuwd.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen Marja, mooi krantenartikel, leuke familieband, creatieve mensen.
    Ja, bij ons zie ik dat ook wel een beetje. Mijn zus schrijft verhalen. In januari jl. was ze te zien in het blad Landleven en in de Telegraaf met haar verhaal over die strenge winters van vroeger. Ook spoor ik onze zoon regelmatig aan iets te doen met zijn gave. Hij kan prachtig schrijven en heeft een aansprekend taalgebruik. Mijn opa en oma van moeders kant heb ik nooit gekend, ze stierven aan Spaanse griep toen mijn moeder 2 jaar was maar mijn moeder en haar broer kregen er een erg sterke band door en schreven elkaar prachtige brieven. Ik heb ze allemaal nog bewaard. Dus ja, schrijven zit in de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw reactie is al weer een bijzonder verhaal op zich Coby... briefwisselingen ja, die worden soms ook in boekvorm uitgegeven. Fijn om te horen dat de schrijverij door jullie familie heen sijpelt!

      Verwijderen
    2. Marja, ik heb ook een reactie achtergelaten op je column op www.ikzoekgod.nl Groet van Coby

      Verwijderen
  2. Wat leuk Marja dat jullie het schrijven kunnen delen.

    Bij ons in de familie zijn ze wel creatief, maar in het schrijven ben ik alleen:(

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen