maandag 11 juni 2018

Wachten op de wederkomst (1)

Een tijdje geleden vroeg ik jullie om interessante onderwerpen aan te dragen voor een nieuwe blogserie. Met de vakantie in het vooruitzicht vind ik het leuk om aan een nieuwe serie te beginnen.

Het wordt dan namelijk soms zo stil in bloggerland, terwijl sommige mensen juist tijd hebben of nemen om te lezen.

Aritha schreef "Ik zou eigenlijk zo graag een frisse Bijbelstudie willen lezen over 'Komt Hij wel terug?' Het duurt zo lang, wat te doen terwijl wij wachten etc. Een serie bemoedigende frisse blogs over dat onderwerp voor de tijd van nu, voor de christen van nu."

Nou, eerlijk gezegd heb ik daar best even over na moeten denken. Ik ben geen expert als het gaat over de terugkomst van Jezus Christus naar deze aarde. Er zijn hele wijze mensen die daar dikke boeken over hebben geschreven.

Een fris blogje met korte meditaties, dat is toch weer even wat anders. En dan ook nog bemoedigend... je daagt me wel uit Aritha :)

Maar ik denk wel dat dit een heel mooi onderwerp is om een frisse (eenvoudige) blik op te werpen. Ik wil het wel proberen.

Ik heb daar jullie commentaar wel bij nodig. Lezen jullie mee?

9 opmerkingen:

  1. Geweldig. Ik ben echt blij dat je het gaat proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je suggestie Aritha, ik vind het wel een uitdaging om over zo'n 'ernstig' onderwerp juist bemoedigend en fris te schrijven. Ik bid ervoor.

      Verwijderen
  2. Ik lees graag mee Marja, ik heb veel gedichten geschreven over de wederkomst want ik ben daar best veel mee bezig in mijn hoofd omdat ik er erg naar verlang en het tegelijk ook erg spannend vind. N.a.v. de tsunami in Japan op 11 maart 2011 heb ik ook een gedicht over dit thema geschreven. Ik plak het wel even hieronder. Veel zegen in je werken aan deze serie!

    Is het einde nabij?


    De aarde beeft,
    de vloed komt over ons,
    Heer is het al zo ver
    komt U nu terug?

    Ik kijk steeds naar de wolken
    in een erg felle lucht
    het is te licht
    om goed te onderscheiden
    of dit het einde al zal zijn
    van alle tijden.

    Steeds als ik denk
    nu komt Hij op de aarde
    weerspreekt mijn hart
    nee, nu nog niet
    want Hij zou komen
    als een dief
    op een moment dat
    niemand Hem verwacht,
    eens, op de wolken, in de nacht.

    Toch wil ik U vertellen Heer
    hoezeer ik op U wacht…

    Coby Poelman - Duisterwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mooi Coby, dank je wel voor de toevoeging, een waardevol begin van deze serie!

      Verwijderen
  3. Prachtig onderwerp Marja, ik lees zeker mee.

    BeantwoordenVerwijderen