zaterdag 28 juli 2018

Wachten op de Wederkomst (4)

In mijn vorige blogje schreef ik 'Jezus kwam naar de aarde om de mensheid alle zonden te vergeven en Hij ging weer weg. Hij stuurde vervolgens de Heilige Geest die mensen overtuigt van zonde én gerechtigheid. In die tijd leven wij nu...'

Jezus keerde terug naar de Vader, de Heilige Geest is nu bij ons om ons te helpen, in de volle waarheid te leiden en te onderwijzen en dat is genoeg reden om vol vertrouwen de toekomst tegemoet te zien! 👉Maar, wie zegt nu dat Jezus terug al komen, waar komt dat idee vandaan?

Ten eerste sprak Jezus er zelf over in Zijn zeer indrukwekkende rede over het einde van alle dingen. Je kunt dat lezen in Matteüs 24. Ik licht de verzen 29 en 30 er even uit:

Meteen na de verschrikkingen van die dagen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de ​Mensenzoon​ aankondigt, en alle ​stammen​ op aarde zullen zich van ontzetting op de borst slaan als ze de ​Mensenzoon​ zien komen op de wolken van de hemel, bekleed met macht en grote luister. 

Tsjonge, wat een evenement zal dat zijn zeg. Ik vind het best moeilijk om me daar een voorstelling bij te maken, maar ik geloof dat het zo zal gebeuren. De leerlingen van Jezus (in die tijd) waren getuigen van alles wat Hij zei. Ja, zelfs van zijn afscheid... In Handelingen 1:9-11 lezen we het volgende:

Toen hij dit gezegd had, werd hij voor hun ogen omhooggeheven en ​opgenomen​ in een wolk, zodat ze hem niet meer zagen. Terwijl hij zo van hen wegging en zij nog steeds naar de hemel staarden, stonden er opeens twee mannen in witte gewaden bij hen. Ze zeiden: ‘Galileeërs, wat staan jullie naar de hemel te kijken? ​Jezus, die uit jullie midden in de hemel is ​opgenomen, zal op dezelfde wijze terugkomen als jullie hem naar de hemel hebben zien gaan.

Nogmaals die belofte dat Hij terug zal komen, nu door engelen (Gods boodschappers) uitgesproken. Of je dat wel of niet gelooft is aan jou. Maar ik heb een vraag: is Zijn terugkomst iets om naar uit te zien of niet?

8 opmerkingen:

  1. These passages form the basis of Christian belief. He WILL return to earth as he said he would. I believe the time for this event is closer than a lot of people realize.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Cecelia, I did not expect to see you on this Dutch blog. yes, He WILL return, it is a biblical promise.

      Verwijderen
  2. Mooi om te lezen Marja en ja daar vraag je wat. Er zijn momenten dat ik ernaar verlang maar het gekke is dat ik het hier ook nog heel fijn vind vooral als er weer iets moois gebeurd is en als ik me erg op iets verheug. Als je getuige bent van iemands toekomstplannen dan hoop je dat die nog mogen uitkomen en je daar getuige van mag zijn. Ik denk dat ouderen en ernstig zieke mensen veel dichter bij dit moment staan en er reikhalzend naar uitkijken. Terwijl ik dit schrijf vind ik het vreemd dat ik er niet veel meer naar verlang. Ik denk dat er ook angst is voor wat er allemaal aan vooraf gaat, alhoewel er al vele gebeurtenissen die voorspeld zijn in de Bijbel zijn geweest. Die nare dingen zouden er niet moeten zijn, misschien zouden we dan wel meer naar de wederkomst verlangen. Tegelijk denk ik dat we als die nare dingen wel allemaal gebeuren we daar naar toe groeien, naar Zijn wederkomst, dat we er dan om gaan smeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Coby, zo ervaar ik het ook hoor. Ik vraag me ook weleens af of ik niet meer naar de terugkomst moet verlangen, maar er moet (mijns inziens) nog zoveel gebeuren... er zijn nog zoveel mensen die Hem niet kennen. Ik gun jonge mensen nog een toekomst hier, maar ja... uiteindelijk gaat het om een toekomst met Jezus!

      Verwijderen
  3. Moedegevend. Dank je wel. Je zet voor mij de puntjes op de i. Daar ben ik blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet zo van de schepping, van elke dag mij gegeven.
    Ondanks de nare en verdrietige dingen
    De wederkomst verdring ik daardoor misschien wel.

    Fijn deze serie, het zet me aan het denken Marja.

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je waardevolle commentaar Hilly. Ik kwam vanmorgen ook weer een tekst in de Bijbel tegen die ik in deze serie naar voren wil halen. Ik denk er zelf ook over na...

      Verwijderen