zaterdag 15 september 2018

Erkenning is goede impuls

Coby Poelman voor de Sanders Law Library
Als blogger/schrijver hoop je allemaal wel dat je werk gewaardeerd wordt, dat je artikelen gelezen worden en dat je op een dag misschien een boek kan uitgeven. Erkenning is heel bemoedigend en zeker een impuls om door te gaan!

Misschien heeft nog nooit iemand wat leuks gezegd over je werk, misschien sta je elke week in het nieuws... ik weet het niet. Maar wat ik wel weet: geef niet op! Ga door en bovenal: bemoedig onderweg anderen!

Van de week las ik een bijzonder bericht op de blog van collega schrijfster en dichteres Coby Poelman. Zij was te gast op de Erasmus Universiteit in Rotterdam voor de onthulling van een kunstwerk waarin haar gedicht 'Diploma - uitreiking' verwerkt is in neon letters en aangebracht op de wand in de  Sanders Law Library.

Wijlen kunstenaar Toni Burgering verwerkte haar gedicht op deze sprekende wijze. Coby heeft al aardig wat gedichtenbundels op haar naam staan, maar dit is toch wel een heel bijzondere eer voor haar werk. Coby, we zijn trots op je, van harte gefeliciteerd met deze erkenning!


Wat mijn eigen werk betreft zijn er ook weer leuke dingen te melden. Mijn nieuwste engelstalige boek 'In My Name' werd finalist in de 2018 Reader's Favorite Awards in de categorie Christian - Devotion & Bible study. Geen prijs dus, maar toch erkenning, met name in de USA dan.


Eerder dit jaar werd mijn boek 'Grace of Giving' uitgegeven in het Slovaaks. Inmiddels heeft de uitgever besloten de hele boekenreeks te vertalen en uit te geven, in elk geval de zeven boeken die ik heb geschreven en dan nog drie te gaan :)

Momenteel werk ik samen met vertaler/editor Martin Podolak aan de Slovaakse versie van 'Spirit of Truth'. Afgelopen week kreeg ik een flyer waarop de serie-in-wording gepresenteerd wordt. Wat bijzonder he? Ik ben heel blij en dankbaar voor deze erkenning en het helpt mij zeker om weer verder te schrijven.


En, hebben jullie nog nieuws te melden of heb je een werk-in-wording?

12 opmerkingen:

  1. O Marja, wat bemoedigend allemaal, wat geweldig dat jouw werk zo wordt gewaardeerd en vertaald. Wat een zegen, wat een erkenning! Van harte gefeliciteerd en heel hartelijk dank voor het delen.
    Wat een verrassing dat je hier ook mijn blog in de schijnwerper hebt gezet. Zelfs nog een foto erbij en een prachtig verhaal over erkenning en bemoediging. Heel hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Coby, ik vond het zo'n bijzonder verhaal van je, echt een highlight! De foto heb ik even van je blog gepikt voor deze gelegenheid ;) Mijn schoonmoeder heeft het ND, dus het artikel zie ik maandag wel.

      Verwijderen
    2. Heel fijn Marja, ik heb zojuist nog enkele links toegevoegd onder mijn blog waaronder ook de rechtstreekse link naar jouw blog.

      Verwijderen
  2. Ik had het gelezen (over Coby) Erg leuk! Blij en dankbaar dat je finalist werd in de 2018 Reader's Favorite Awards. Erkenning geeft zoveel nieuwe energie toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Persoonlijk vind ik wel dat het helpt om motivatie te bewaren, want soms ben ik dat weer even kwijt.

      Verwijderen
  3. Deze keer heb ik zelf niet zo veel te melden en er is ook niets in wording. Leuk om jouw blogje weer te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn voor jou en Coby dat jullie werk gewaardeerd wordt.

    Er borrelt bij mij soms ook wel weer wat...

    Hartelijke groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met de erkenning. Heel veel plezier met het schrijven na deze opstekers.

    BeantwoordenVerwijderen