vrijdag 13 maart 2020

Kostbare tijd

De maatregelen rond het Coronavirus... hoe ik er over denk en wat ik ervan vind is eigenlijk onbelangrijk. 👉Ik heb wel een voorstel...

Als we dan toch allemaal zoveel mogelijk thuis moeten blijven en evenementen en samenkomsten even voorbij moeten laten gaan... is er dan niet een kans dat dat enorm veel rust gaat geven?

Waarom weken we ons niet los van de televisie en het nieuws en gaan we eindelijk de administratie eens op orde brengen, dat fotoboek maken, dat laadje opruimen, die emails beantwoorden, dat gesprek voeren of dat spelletje met je kind spelen?

Waarom zetten we niet een fris haakwerkje op, kijken we niet met elkaar naar een mooie film? Waarom gebruiken we die kostbare tijd, die ons zomaar in de schoot wordt geworpen, niet eens in ons voordeel? We leven in een hele drukke maatschappij die altijd maar doorraast, een stukje rust kan echt geen kwaad. Misschien is dat te simpel bedacht hoor, maar zo zie ik het.

Enne, laat je vooral geen angst aanpraten, dat is namelijk slecht voor je gezondheid 😁


11 opmerkingen:

  1. Dank voor je inspirerende blogje Marja :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Wendy, ik wilde er eerst niets over schrijven... maar toch

      Verwijderen
  2. Een geweldig goed idee. Zelf kijk ik niet veel tv en ben bezig met haken en ook borduren, wat er al lange tijd lag. De beste tijd om rust in je leven te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben geen tv of krant zelfs, dat geeft ook rust. Ik haak graag, groetjes.

      Verwijderen
    2. Ik weet nog dat jullie dat jaren geleden vertelden bij ons in de kerk en onze tieners nogal onder de indruk waren ;)

      Verwijderen
  3. Ik maak me best zorgen.
    Die nasleep, hoe zal dat zijn?

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet niemand precies Hilly, ik geloof dat er uiteindelijk ook goede dingen uit voort zullen komen. Fijn weekend.

      Verwijderen
  4. Precies.
    Hij zorgt.
    Ook dit loopt Hem niet uit de hand.
    Ik ga vandaag maar eens aan de poets n huis iets wat er vaak ook bij inschiet 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat precies ja Danielle, het loopt God echt niet uit de hand. Wij schuilen bij Hem en bidden dat angst bij mensen zal verdwijnen.

      Verwijderen
  5. Wat een heerlijk positieve kijk op deze tijd. Ik ga je raad opvolgen. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. God keert alle dingen ten goede, dat voorbeeld kunnen we, zij het op kleine schaal, volgen Coby. Zegen!

      Verwijderen