woensdag 18 maart 2020

Richtlijnen

Richtlijnen volgen, we zijn er deze weken wereldwijd massaal mee bezig in het kader van het Coronavirus. En dat is goed. Hygiène hoog houden, afstand bewaren, waar mogelijk thuiswerken... nou ja, noem maar op. Die richtlijnen zijn er om onze fysieke gezondheid te waarborgen.

👉Graag wil ik een paar geestelijke richtlijnen delen om onze zielsgezondheid te waarborgen.

Afgelopen jaar plaatste ik een serie op deze blog over ziel en gezondheid waarbij de tekst in 3 Johannes 1:2 centraal stond:

Geliefde, ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat.

Zoals het uw ziel goed gaat. Het is zo belangrijk om ook dat in de gaten te houden, juist nu er een virus rondgaat dat mensen heel veel angst inboezemt. Angst is niet goed voor de ziel, angst kwelt en verlamt.

Maar ja, hoe zorg je nou goed voor je ziel? Ik heb een paar eenvoudige richtlijnen op een rijtje gezet, hopelijk helpt het jullie.
  • Tijd met Jezus doorbrengen
    Komt allen tot Mij... en u zult rust vinden voor uw ziel (Mattheüs 11:29)
  • Lofprijs en aanbidding
    Mijn ziel prijst de Heer en vergeet niet een van Zijn weldaden (Psalm 103:2)
  • Luister naar Zijn stem
    Kom hier bij Mij en zet uw oren goed open. Luister, want het gaat om het welzijn van uw ziel (Jesaja 55:3)
  • Liefelijke woorden spreken en ontvangen
    Liefelijke woorden zijn een honingraat, zoet voor de ziel en genezing voor de beenderen (Spreuken 16:24)

13 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor deze fijne richtlijnen. Ze sluiten goed aan bij mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor het delen Marja. Onze geestelijke gezondheid is veel belangrijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, mooi dat je zo beschrijft wat ik ook dacht en me er naar uitstrek om het te doen.
    Dicht bij Hem schuilen.
    Ik zie deze situatie als een test, Wie of wat is mijn fundament, waar bouw ik het leven op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Danielle, 'waar bouw ik mijn leven op', dat is voor iedereen een goede vraag om over na te denken. Als we zeggen dat we God vertrouwen, menen we dat dan ook? Hij beschermt en bewaart ons!

      Verwijderen
  4. We kunnen vragen aan Hem om kracht voor diegenen die al zo kwetsbaar zijn.
    Een lichtje vragen in de donkere tijd.
    Hulp bij de lange nasleep.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lang geleden, maar nog steeds actueel...🙂 Dank je wel.😉

    BeantwoordenVerwijderen