dinsdag 5 mei 2020

Woelige wereld

Vorige week ontving ik een berichtje van mijn vertaalster in Noord-Italië. Kort nadat de overheid daar beperkingen had opgelegd, verloor ze haar baan. 'Mag ik nog een boek voor je vertalen', schreef ze,' dan heb ik wat nuttigs te doen.'

Ik stelde voor om Spirit of Truth te vertalen, waarop ze antwoordde: 'Tsjonge, dat hebben we nodig.' En dus is ze nu met vertalen begonnen. Toen ik het boek uit mijn boekenkast pakte, viel mijn oog op de ondertitel... bijna alsof het voor het eerst was dat ik het zag, terwijl het boek al 4 jaar geleden uitkwam:

Finding certainty and standing firm in a troubled world.

Zekerheid vinden en stevig staan ​​in een woelige (onrustige) wereld. Een woelige wereld? Toen, in 2016? Je maakt toch een grapje zeker? Het leven was één grote picknick. Nou nee, dat niet dus. 2016 was een jaar vol rampen, van dodelijke aardbevingen, terreuraanslagen, levensbedreigende droogtes, verwoestende stormen tot onophoudelijke oorlogen. Velen dachten dat het einde nabij was. Maar we zijn er nog steeds...

2020 kent tot nu toe ook de nodige uitdagingen. We leven nog steeds met z'n allen in diezelfde woelige wereld. Een wereld waarin we proberen alles te begrijpen en, wie weet, de waarheid in dat alles hopen te vinden. Over vier jaar staan ​​we weer voor nieuwe uitdagingen op deze aarde, die geen gebrek aan problemen kent. 👉We kunnen er maar beter aan wennen.

Jezus zei: In deze wereld zult u het zwaar te verduren krijgen. Maar houd moed! Ik heb de wereld overwonnen (Johannes 16:33). U zult ... dus, laten we niet proberen te ontsnappen, laten we proberen de uitdagingen het hoofd te bieden.

Ik denk dat dit de kunst van het geloof is ... vrede ervaren in vijandige tijden, je veilig voelen ondanks verschrikkingen en vreugde ontvangen temidden van verdriet.

Samen met Jezus kunnen we de wereld overwinnen. Waarom zou je Zijn uitgestrekte hand weigeren?
We kunnen nergen anders heen.

10 opmerkingen:

  1. Laten we niet proberen te ontsnappen....die komt binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moed houden, dat is wat Jezus zegt. We zijn gewaarschuwd eigenlijk, waarom schrikken we dan soms zo van de dingen die in de wereld gebeuren? Zijn woorden zijn leven! Groetjes.

      Verwijderen
  2. Een klaaglied om je hart uit te storten te ervaren dat God je onvoorwaardelijk lief heeft en weer verder te kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je weer voor je bemoedigende blog. Samen met Hem kunnen we alles overwinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo is het zeker Wendy. Hoe staat het in de psalmen? Met mijn God spring ik over een muur!

      Verwijderen
  4. Wat weer mooi helder beschreven. Bemoedigend en hoopvol. Ja laten we er maar aan wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wennen betekent niet in alles meegaan, maar wennen aan het feit dat er altijd wel ergens een drama is... ja, daar zijn we voor gewaarschuwd!

      Verwijderen
  5. Zo zie je als alles goed gaat, je ellende en rampen heel gauw vergeet.
    Zo staat het ook in Openbaring, dat de wereld getroffen zal worden door oorlogen, rampen en pestilenties. Heel treffend is de ondertitel van je boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ja, als alles goed gaat vergeten we gauw dat eht ook anders kan zijn. De drama's brengen ook weer balans denk ik dan maar :)

      Verwijderen