dinsdag 3 november 2020

Gastvrije mensen gezocht!


Vanacht kreeg ik een idee. Heerlijk als dat gebeurt, want dan weet ik dat de Heilige Geest aan het werk is 😁

We leven in een hoogst opmerkelijke, vreemde tijd. Dat zal niemand ontkennen. We gaan ook weer een donker winterseizoen tegemoet. Veel activiteiten en bijeenkomsten zijn er niet. Maar wat als...

Maar wat als we bijeenkomen in onze huizen? Bijeenkomen met twee of drie mensen (familie, buren, vrienden) rondom de Bijbel. Zoals jullie weten worden mijn Frisse Kijk boeken her en der gebruikt als leidraad voor gespreksgroepjes over geloof en God. Onlangs zijn er hier in de buurt weer nieuwe groepjes gestart, ook bij ons in huis.

Ik zag een kaart voor me van de Alblasserwaard waarop elk dorp, waar een groepje samenkomt, gemarkeerd stond. Heel ingewikkeld is het niet om met een paar mensen bij elkaar te komen en je aan de hand van de vragen en discussiepunten te buigen over de Bijbel.

Samenkomen in huizen is Bijbels, gastvrijheid is Bijbels, elkaar bemoedigen is Bijbels.

👉 Laten we ons niet concentreren op de beperkingen, maar op de mogelijkheden!

Heb jij zin om zo'n groepje te beginnen of ken je iemand die dat ziet zitten en ruimte heeft in huis? Deel deze blog dan even, dank je wel!

6 opmerkingen:

  1. Mooi dat jou boekjes hiervoor gebruikt worden.
    Ik denk dat het ook zo bedoeld was, niet in grote gebouwen, maar in kleine groepjes rond het dagelijkse leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het in elk geval begonnen ja, ook al spraken Jezus, Paulus en Petrus ook wel in de synagoge en voor grote menigten. Ik vind de huiselijke sfeer fijn, maar ik preek ook graag in het openbaar hoor als dat weer kan :)

      Verwijderen
  2. Jij zit vol met goede ideeën Marja, heel leuk dat er zo groepjes worden gevormd. In mijn omgeving is ook iets leuks ontstaan. Ik deel mijn fotogedichten via de app met mensen van onze kerk om elkaar te bemoedigen en die worden weer verder gedeeld. Ook iets om blij mee te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Coby, we moeten creatief blijven en in contact blijven met elkaar, hoe dan ook! Jouw gedichten brengen meestal een glimlach :)

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ja, het was een duidelijk beeld Aritha, ik heb de kaart 's morgens vroeg gelijk gemaakt in mijn computer.

      Verwijderen