dinsdag 23 februari 2021

Geschreven en gesproken woord

Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen... (Matteüs 24:35).

Gods Woord is eeuwig, dat vind ik een heerlijke gedachte.

Het verandert niet omdat de omstandigheden in de wereld veranderen. Daarom lees ik het Woord graag, daarom schrijf ik graag over het Woord en daarom spreek ik graag over het Woord.

Ik doe dat zowel in het Nederlands als in het Engels. Op www.ikzoekgod.nl kun je regelmatig blogjes van mijn hand vinden. Deze week een blog over aanbidding. Waarom zou je God aanbidden? Waarom is dat belangrijk? 👉 Het aanbidden van God verlegt de focus van jezelf naar Hem, dat verandert je perspectief!


Over aanbidding gesproken... Vorig jaar kwam mijn nieuwste engelstalige boek uit: True Worshipers. Aanbidding wordt in dat boek bekeken in het licht  van het tweede gebod en de discussie tussen Jezus en de Samaritaanse vrouw.

Het boek ontving vorige week een bronzen medaille in de categorie 'Christian Living' in de 2021 Illumination Book Awards in de USA. 


Als laatste wil ik nog een keer wijzen op een videoserie die ik deze maand begonnen ben. Begin februari schreef ik op deze blog al over #apsalmaday, de reis door de psalmen aan de hand van korte videos.

De videos zijn in het Engels, maar je kan heel eenvoudig Nederlandse ondertiteling aanzetten door in je YouTube scherm te klikken op cc, vervolgens op het knopje ernaast (settings) en dan te kiezen voor automatische vertaling in het Nederlands. 

👉Je wordt uitgedaagd om elke dag een Psalm te lezen en daar een vers of woord uit te halen dat jou persoonlijk erg aanspreekt.

5 opmerkingen: