woensdag 21 april 2021

Positief blijven in een negatieve wereld!

We leven in een rare, slechte, onbegrijpelijke en tevens wonderlijke wereld. Hoewel het niet precies is wat God in gedachten had toen Hij alles schiep en zag dat het goed was ... zijn Zijn ogen nog steeds gericht op dit universum, op onze aarde en op alle mensen πŸ’“.

Hoewel God wilde dat alle mensen in vrede, welzijn en een goede relatie met Hem zouden leven, besloten we dat wij het beter wisten en gaven we er de voorkeur aan om ons eigen ding te doen. De arrogantie... denk ik nu wel eens.

Ik herken het hoor, ik heb het geprobeerd, en ik ben zo blij dat de Heer me twintig jaar geleden stop zette en mij van de duisternis in het licht bracht. Hij bracht me terug naar Zichzelf (dank u Jezus) en naar Zijn Woord en dat is de reden dat ik 100% zeker weet dat het mogelijk is om positief te blijven in een negatieve wereld 😁.

πŸ‘‰Heeft de Bijbel de antwoorden voor vandaag dan? Ja, dat geloof ik echt. Elke dag voed ik mezelf met waarheden die totaal het tegenovergestelde zijn van wat de wereld wil dat ik geloof en dat geeft me veel vreugde! Laten we eens kijken wat de Bijbel zegt over enkele van de meest voorkomende emoties waar mensen tegenwoordig mee te maken hebben.

  • ANGST - God is onze toevlucht, Hij geeft ons kracht; in de grootste nood heeft Hij ons geholpen. Daarom kennen wij geen angst, al beeft de aarde, al verzinken de bergen in zee (Psalm 46:2-3).
  • BEZORGDHEID - Buig u dus onder de machtige hand van God. Dan zal hij u te zijner tijd verheffen. Werp al uw zorgen op hem. Hij zorgt voor u (1 Petrus 5: 6-7).
  • ONZEKERHEID - Ik ben er zeker van dat niets ons van God kan scheiden: dood of leven, engelen of bovenaardse krachten, heden of toekomst, machten boven of beneden ons, niets in de hele schepping kan ons scheiden van God, die ons liefheeft in Christus Jezus onze Heer (Romeinen 8: 38-39).
  • HOPELOOSHEID - Want alles wat vroeger in de Schrift is opgeschreven, is geschreven om ons iets te leren. Dankzij de volharding en de bemoediging die wij eruit putten, zijn wij vol hoop (Romeinen 15: 4).
  • GEBREK AAN VREDE - Vrede laat ik bij jullie achter; mijn vrede geef ik jullie, een andere vrede dan de wereld geeft. Maak je niet ongerust en wees niet bang  (Johannes 14:27).

Nou, je snapt het wel, toch? Het lijkt mij dat er voor elk negatief woord in de wereld een positief woord in de Bijbel staat. Maar die woorden hebben alleen uitwerking als we ons ermee voeden door te lezen, te mediteren, te bidden en te doen! Wat ga jij lezen vandaag?

10 opmerkingen:

  1. Ik ga vandaag jouw blog lezen. Lekker positief! Een blog waar je blij van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is een leuke :) ik denk dat veel mensen ook blij worden van jouw mooie gedichten Coby!

      Verwijderen
  2. Helemaal met je eens! We hebben een machtige Heer en Heiland, niets om negatief over te zijn. Prachtige afbeelding ook erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, haha, eigenlijk zegt dat plaatje al genoeg :) wij halen vreugde uit Gods Woord en kunnen lachen om de onzin van de wereld.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Gods Woord staat boven alles, dat kunnen we niet vaak genoeg herhalen!

      Verwijderen
  4. Het is moeilijk soms, maar het lukt.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, herkenbaar... maar daarvoor hebben we de hulp van de Heilige Geest gekregen! Op elk moment van de dag kunnen we zeegen: 'Heilige geest God, help mij.'

      Verwijderen