woensdag 21 juli 2021

Reis door Psalm 119

Misschien ga je deze zomer niet op reis en blijf je lekker thuis. Misschien ga je er juist wel even tussenuit. Hoe dan ook, mag ik je een reis door Psalm 119 aanraden?

Psalm 119, de langste van de 150 psalmen en wist je dat het ook het langste hoofdstuk in de Bijbel is? 176 verzen, dat is nogal wat.

Je gaat niet zomaar even aan tafel zitten om Psalm 119 te lezen 😀Maar gelukkig is deze psalm onderverdeeld in 22 paragrafen van elk 8 verzen. Elke paragraaf correspondeert met een letter van het Hebreeuwse alfabet.

Ik ben bezig met een videoserie (in het Engels) van 22 afleveringen waarin ik de kijker uitnodig om per dag een paragraaf uit deze prachtige en wijze Psalm 119 te lezen. Mooi is dat je gelijk het Hebreeuwse alfabet kunt leren!

Met nieuwsberichten die 24/7 uit alle hoeken en gaten op ons afkomen, kan het moeilijk zijn om ons te concentreren op het Woord van God. Daarom is zo'n reis door de psalmen aan de hand van videomeditaties (die ongeveer 2 minuten duren) een mooie manier om je dag te beginnen (of te eindigen).

Dat je niet zo goed in Engels bent, hoeft geen probleem te zijn. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat hun Engels beter is geworden door de #apsalmaday serie die ik eerder dit jaar heb gedaan. Je kan uiteraard gewoon in je Nederlandstalige Bijbel meelezen.

👉Dus zoek een plek van stilte, nodig de Heilige Geest uit om je te onderwijzen, pak je Bijbel en journal, bekijk de introductievideo en je bent klaar om op reis te gaan. Je zult gezegend, bemoedigd en geïnspireerd worden. Ik beloof het!

Abonneer je op mijn YouTube-kanaal, kijk op Instagram TV of volg op FB, Mewe of Twitter.


5 opmerkingen:

  1. Wat een verfrissend idee Marja, je plan inspireert me. Ik zal je hou tube kanaal eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Coby. Ik bedenk me, jij zou dat ook kunnen doen met je gedichten...bepaalde series of onderwerpen (of per bundel) hardop voorlezen en opnemen op een mooi plekje (ik doe het gewoon in huis met m'n telefoon) voor YouTube of een ander videokanaal. Bereik je misschien weer meer mensen.

      Verwijderen
    2. Dank voor je idee Marja, ik speel met de gedachte om dat eens te proberen. Even uitvogelen hoe dat moet.... Ik heb jouw filmpje gevonden. Heel mooi!

      Verwijderen
  2. Echt mooi om te zien hoe je er mee bezig bent,Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Yvonne, ik vind het ook echt heerlijk om dit te doen! Zoals jij van de kleuren bent, ben ik van de woorden :)

      Verwijderen