dinsdag 6 juli 2021

150 korte overdenkingen bij de psalmen

Ik kan nog niet geloven dat ik het echt heb gedaan, maar de afgelopen maanden heb ik 150(!)🤩korte video-overdenkingen (van twee minuten) opgenomen, één bij elke psalm, en deze op mijn YouTube-kanaal en IGTV geplaatst.

Zoals ik al eerder schreef, mijn oneword voor 2021 is connect (verbinden) en om dat praktisch te maken ben ik aan dit project begonnen, #apsalmaday. De gedachten in mijn achterhoofd waren: 'We hebben allemaal aanmoediging nodig en we moeten verbonden blijven om isolement te voorkomen. Het Woord bemoedigt én verbindt.'

Dus begon ik korte berichten over de psalmen op te nemen. Onbewerkte, rauwe, spontane en eenvoudige gedachten, die de kijker aanmoedigen om de psalmen zelf te lezen en de Heilige Geest om nieuwe inzichten te vragen. Mijn vriend Martin Podolák zorgde voor Engelse (en Slowaakse) ondertitels, waardoor het gemakkelijker te volgen is voor mensen die Engels als tweede of derde taal hebben.

Ik kan een reis👣door de psalmen ten zeerste aanbevelen, vooral in de tijd waarin we nu leven. Je zult merken hoe herkenbaar de gedachten, gebeden en emoties van de psalmisten zijn. Je zult gezegend worden, je geloof zal groeien, dat beloof ik! En het beste is, je kunt elke dag aan de serie beginnen of gewoon een willekeurige psalm kiezen, hoe je het ook wilt doen.

📌Link naar de afspeellijst

Meld je aan als je mijn blogartikelen in je mailbox wilt ontvangen!



4 opmerkingen:

  1. Zo mooi dat je dit gedaan hebt Marja. Ik heb ze voorbij zien komen. (Je weet dat mijn Engels niet echt geweldig is, dus ik heb er eerlijk gezegd maar een paar geluisterd). Ik hoop dat er veel mensen door bemoedigd zijn en dat het in veel landen bekeken wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook Wendy, er zijn nog mensen bezig met de reeks, zie ik aan de commentaren die ik in mijn mailbox krijg. Ik weet in elk geval van twee personen die zeggen dat hun Engels beter is geworden door de videos, dus dat kan ook nog :) Binnenkort begin ik met een serie over Psalm 119.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ha, dank je wel voor je enthousiaste reactie Aritha, altijd leuk!

      Verwijderen