zaterdag 13 november 2021

Week van het Leven 2021

Het is inmiddels alweer meer dan 10 jaar geleden dat mijn boekje Levensadem uitkwam in Nederland. In het boekje beschrijf ik de schepping van de mens, de samenvoeging van geest, ziel en lichaam tot één menselijk wezen. Juist ja, naar het evenbeeld van God zelf.

Het boekje is een ode op het leven 💓. Ik heb geprobeerd op creatieve wijze het proces in de baarmoeder te beschrijven, gezien vanuit het kind zelf. Indertijd heb ik er veel reacties op gekregen; mooie, bezorgde, bemoedigende en verontwaardigde reacties.

Wat ik heb geschreven, blijft geschreven. Ieder mensenleven is kostbaar, ieder mens is geliefd en gewild door God. De mensheid blijft bestaan omdat God het zo heeft gewild... ga heen en vermenigvuldig u.

Er is een vijand die het gemund heeft op onze kinderen, ja op het ongeboren leven zelfs. Er is een vijand die ieder mensenleven haat. In de Bijbel is te lezen hoe er door de geschiedenis heen kinderoffers werden gebracht... en helaas gebeurt dat nog steeds.

Tijdens de Week van het Leven wordt aandacht gevraagd voor de positie van ongeboren kinderen én voor betere hulp aan vrouwen die onbedoeld zwanger zijn.

👉Mocht je mijn boekje willen lezen, stuur me dan even een berichtje, ik heb er nog een paar op voorraad en stuur je met alle plezier een gratis exemplaar toe!


4 opmerkingen:

  1. Ik heb je boek gelezen en was er erg van onder de indruk. Ik zal de recensie die ik op mijn blog literatuurgedichten geplaatst had indertijd ook even plaatsen op mijn andere blog nu ik lees dat dit de week van het leven is. Dan komt je boek even opnieuw onder de aandacht ook op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mooi dat je dit nu weer post op je blog Coby, tijdens de Week van het Leven. Het blijft een precair onderwerp, je hebt het prachtig omschreven in je recensie en gedicht, dank je wel.

      Verwijderen
  2. Wat mooi dat je daarover geschreven hebt. Elk leven is kostbaar, daar moeten we zorgvuldig mee om gaan.
    Het is toch vreselijk dat er zoveel abortussen gepleegd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, onbegrijpelijk dat dat wereldwijd zo geaccepteerd is, God heeft er verdriet over, dat weet ik zeker.

      Verwijderen