maandag 30 oktober 2023

Wat voor blogjes lezen jullie graag?

Ik kwam er vandaag achter dat het bijna zeven weken geleden is 😳 dat ik een nederlandstalige blog heb geschreven (of gelezen)... oeps.

Die blogpauze was niet echt gepland, maar wel nodig denk ik. Het was gewoon te druk om er eens even echt voor te gaan zitten. En tsja, wie zegt dat je persé wekelijks een blog moet schrijven?

Ik ben bezig met het afronden van mijn tiende (en laatste) engelstalige boek in de serie over de Tien Geboden in de 21e eeuw. Degenen onder jullie die weleens een boek hebben geschreven, weten dat die laatste loodjes echt zwaar wegen.

Daarnaast is er een Italiaanse editie van mijn boek My Neighbor's House verschenen. Dat boekje gaat echt over de ware schat die we na zouden moeten jagen in ons leven, een schat die kostbaarder is dan goud of edelstenen. Die schat is wijsheid zelf.

We zijn ook veel op pad geweest voor onze stichting Traveling Light en we hebben voor het einde van het jaar nog een aantal reizen op het programma staan, onder andere naar Italië en Moldavië.

En, zoals wel vaker, loop ik rond met ideeën voor een nieuwe videoserie, ditmaal over het belang van stille tijd. Wendy Born heeft daar al eens een mooi boekje over geschreven en ook al diverse blogjes aan gewijd. Ik merk dat het voor heel veel mensen lastig is om echt tijd met God door te brengen, terwijl dat juist zo verscrhikkelijk belangrijk is.

👉 Misschien goed om gelijk weer eens even aandacht te vragen voor mijn videoserie 'How to stay positive in a negative world?'

Boeken, videos, podcasts, columns, blogs... ik werk er graag aan. Wel of niet bloggen is dan ook niet echt een  dilemma  voor mij.  In de loop der jaren heb ik meer dan 700 nederlandstalige Frisse Kijk blog posts geschreven die goed waren voor een kwart miljoen views. Zolang er lezers zijn, is elke post die de wereld in gaat de moeite waard.

Schrijven is mijn grote liefde. Tijd is mijn grootste belemmering... Ik werk namelijk ook nog eens 4 dagen in de week als zzp-er en daardoor vallen mijn goede schrijfvoornemens weleens in het water 💦

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk: 'Wat voor blogjes lezen jullie graag?'

6 opmerkingen:

  1. Eerlijk gezegt lees ik nog heel weinig blogs, die van jou daar kijk ik altijd wel erg naar uit vanwege de diepgang.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed weer een blog van je te lezen Marja, ik had ze gemist. Leuk weer al die nieuwtjes. Wat fijn ook dat je even linkt naar mijn boek, dank je wel. Veel sterkte bij het afronden van je boek. En ja, welke blogjes lees ik graag? Dat is best een moeilijke vraag. Juist de afwisseling (zoals op jouw blog) vind ik erg leuk. Ga gewoon zo door zou ik zeggen :) Veel zegen bij alles wat je doet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je commentaar Wendy. Gewoon doorgaan ja, dat denk ik ook. Ik ben nog lang niet uit geschreven. Het schrijven van boeken zou eigenlijk voor moeten gaan, maar bloggen vind ik ook gewoon leuk :)

      Verwijderen
  3. Leuk om weer wat van je te horen, of eigenlijk, om iets te lezen. Je bent er maar druk mee. Een hartelijke groet vanuit Velp

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, te druk soms :) en dan komt er niet zoveel van bloggen terecht. Groetjes,

      Verwijderen