zaterdag 17 februari 2007

Liefde is de sleutel

Hoe wil ik behandeld worden?
In mijn nieuwste boek Respectfully Yours worden veel vragen gesteld om de lezer aan het denken te zetten. The sleutelvraag is steeds: hoe wil ik behandeld worden?
God verwacht van ons dat we een bepaalde houding hebben tegenover onze ouders en anderen, niet als reactie op wat zij eventueel voor ons hebben gedaan (positief of negatief), maar als een gevolg van God's liefde in ons. Jezus leert ons hoe we een liefdevolle en respectvolle houding kunnen ontwikkelen. We moeten onszelf niet langer afvragen: wat heeft hij of zij voor mij gedaan. We kunnen onszelf een andere vraag stellen, namelijk: hoe wil ik behandeld worden? Als ik wil dat anderen me liefhebben, zal ik eerst zelf moeten liefhebben. Als ik met respect behandeld wil worden, zal ik dat eerst voor anderen moeten doen. Als ik wil dat anderen me gehoorzamen, zal ik dat eerst zelf moeten doen.

Onze houding ten opzichte van anderen zou niet langer het resultaat moeten zijn van ervaringen uit ons verleden; maar de sleutel tot het ontvangen van toekomstige zegeningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten