woensdag 25 april 2018

Bloggers en gedichten

Met enige regelmaat zet ik bepaalde blogjes in de spotlight, gewoon omdat het zo leuk is om te zien hoe bloggers hun schrijftalenten gebruiken. Ik beloofde aan blogger en dichteres Coby Poelman-Duisterwinkel om eens wat dichtblogjes aandacht te geven. Bij deze.

Coby Poelman-Duisterwinkel is dichteres, ze heeft al aardig wat bundels op haar naam staan. Maar ze is ook fanatiek blogster, ze onderhoudt een hele reeks :) Ik lees regelmatig mee op haar gedichtenblog. Haar gedichten zijn kort en spitsvondig (vind ik) en ze toveren vrijwel altijd een glimlach van herkenning op mijn gezicht. 

Coby combineert haar gedichten vaak met mooie foto's en schilderijen van andere kunstenaars, een creatieve manier van samenwerken.

Ook Hilly Nicolay is geen onbekende in de blogwereld. Op haar blog Dichtwoorden van toen en nu hoopt zij herkenbare beelden te schetsen in haar gedichten. Het leven zelf is haar inspiratiebron. Het leuke van dit soort gedichtenblogs is, dat je er heerlijk doorheen kunt 'bladeren' als het ware om inspiratie op te doen of even weg te dromen.

En ja, dan hebben we ook nog onze fotograaf en polder-poëet/profeet Anton Verweij. Op zijn blog God is in de stilte is een enorme hoeveelheid prachtige sfeerfoto's te vinden die soms worden vergezeld van poëzie en losse gedachten. Zijn foto's zijn ook weleens te vinden op de gedichtenblog van Coby.

Zelf schrijf ik zo nu en dan ook een gedicht of doe mee met een wedstrijd. Onder het label GEDICHTEN kun je een aantal werkjes van mijn hand vinden.

13 opmerkingen:

  1. Wat een verrassing Marja, heel leuk om hier zoveel herkenning te vinden! Heel hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marja deze linkjes. Een aantal kende ik al maar nog niet allemaal. Zelf schrijf ik ook af en toe gedichten maar het is een kunst apart vind ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Wendy, ik wist niet dat jij weleens gedichten schreef, ben benieuwd! Maar het is inderdaad een kunst apart, blogjes schrijven gaat mij makkelijker af.

      Verwijderen
  3. Heel leuk! En wat een grappig plaatje erbij (met mooi gedicht)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank hoor Marja, voor je vermelding en reclame. Jij was destijds in 2011 één van de eerste bloggers die ik ben gaan volgen en ook nog eens kon ontmoeten in levende lijve ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is waar Anton, dat is dus al 7 jaar geleden! En we bloggen nog steeds :)

      Verwijderen
  5. Wat fijn dat wat je schrijft over mijn blog Marja.
    Ik ben er blij mee. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Hilly. Misschien een keer een bundel van je highlighten?

      Verwijderen
    2. Marja,

      Ik heb al twee gedichtenbundels uitgegeven:)
      Te zien op mijn blog.

      Groet,
      Hilly

      Verwijderen
  6. Dichter Danny van Strien Sportgedichten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ex Optredens Dichter Danny van Strien Zuid Hollandse Eilanden Regio Rijnmond Zuid Holland Zeeland Noord Holland Benalmadena Zuid Spanje

    Het Boek De 40 Gedichten van Danny van Strien Eerste Druk Uitverkocht Zuid Hollandse Eilanden Regio Rijnmond Geschreven Hellevoetsluis Uitgeverij Den Haag Beide Zuid Holland

    Bron Lokale Regionale Media Pers

    Vriendelijke groeten Danny van Strien Dichter

    BeantwoordenVerwijderen