maandag 6 januari 2020

Licht van de wereld (3)

'Licht schijnt in de duisternis, we doen ons best met alle lampjes en kaarsen. Maar het echte licht, dat is Jezus!' Zo eindigde ik mijn vorige blogje.

Hoe geweldig is het als je die openbaring ontvangt. Laten we eens kijken naar iemand die dat overkwam...

In Jeruzalem woonde een zekere Simeon. Hij was een goed en eerlijk man en had een diep ontzag voor de wet van God. Hij was vol van de Heilige Geest en leefde in de stellige verwachting dat de Christus spoedig zou komen. Als hij het kind Jezus in de tempel ziet begint hij te juichen tot God: Met eigen ogen heb ik de Redder gezien, die U aan de wereld gaat geven. Hij is een licht voor de volken; de roem en eer voor Uw volk Israƫl (Lukas 2:30-32).

Simeon zag de profetische woorden uit de boekrol Jesaja vervuld en hij zingt het uit. Het gaat gebeuren, God heeft Zijn woord gehouden. Het licht is hier! Kunnen wij zingen zoals hij deed? Durven we te zingen zoals hij deed omdat we daadwerkelijk geloven dat Jezus Christus het licht voor de wereld is? Jezus bevestigde die waarheid later overigens zelf: Zolang Ik in de wereld ben, ben Ik het licht van de wereld (Johannes 9:5).

4 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor deze blog. Is GOUD. Ik word er blij van. Dank je wel voor de heldere getuigenis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het lezen Aritha, altijd fijn als iemand er blij van wordt :)

      Verwijderen
  2. O ja Marja, graag blijf ik de lofzang van Simeon gaande houden. Wat weer prachtig geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen