zaterdag 25 januari 2020

Over doelen en deadlines

In mijn vorige blogje schreef ik over mijn #oneword voor 2020: Expectation, oftewel verwachting. Ik wil opnieuw leren bidden met een hart vol verwachting, zoals een kind eigenlijk.

Dat betekent overigens niet dat ik op mijn stoel blijf zitten in de stille hoop dat er iets bijzonders gaat gebeuren.

Ik geloof echt dat er een gezonde balans moet zijn tussen bidden en werken :)

Nadat ik mijn #oneword voor 2020 ontvangen had, ben ik voor mezelf wat doelen gaan opstellen wat schrijven betreft. Want ja, wat werk betreft heeft het ontbreken van duidelijke doelen en deadlines meestal als gevolg dat er ook geen resultaten zijn.

👉Graag wil ik in de zomer van 2020 het vierde deel in de Frisse Kijk serie uitbrengen. Opnieuw heb ik 12 onderwerpen verzameld waar ik prikkelende columns over heb geschreven. Die columns vormen de onderlegger voor studie- en discussiepunten die zich goed lenen voor gebruik in kleine groepen en huiskringen. Hou deze blog dus in de gaten! Hieronder een citaat van een lezer:

"Wij hebben al 30 jaar een Bijbelstudiegroepje met elkaar, maar we hebben nog nooit zulke discussies gehad als nu met Frisse Kijk. Het is echt heerlijk verfrissend."

👉Verder werk ik aan nieuw engelstalig boek en wel het achtste deeltje in een serie over de Tien Geboden in de 21e eeuw. Dit boekje wordt een studie over het tweede gebod (geen afgoden aanbidden) en de geestelijke vervulling daarvan voor gelovigen vandaag: de Vader aanbidden in geest en waarheid. Hou deze blog dus in de gaten!

👉Dan ben ik achter de schermen ook nog bezig met wat buitenlandse edities van voorgaande boeken. Onder andere een Slovaakse editie van My Neighbor's House, Russische edities van Breath of Life en Ín My Name en een Italiaanse editie van In My Name. Dat is best spannend!

Hebben jullie nog schrijfdoelen voor je blogs of boeken gesteld?

14 opmerkingen:

  1. Wow Marja, wat een energie! Je bent heel wat van plan zeg. Wat een moed!
    Ik heb inmiddels mijn kopij voor de deadline ingeleverd voor de achterkantjes van het Bijbels dagboek "Kruimkens van 's Heeren tafel 2021. Vanaf 2012 werk ik elk jaar mee aan dit dagboek en andere Bijbelse dagboekjes. Ze worden uitgegeven door Jongbloed. En ik heb voor de kerstvieringen die ik verzorg bij christelijke verenigingen weer een nieuw programma gemaakt met nieuwe gedichten, gebeden en een nieuw kerstverhaal en voor de vieringen voor Pasen een nieuw Paasverhaal geschreven. Gedichtensite vroeg om na te denken over gedichten voor het thema 75 jaar bevrijding dus daar hoop ik ook iets voor te schrijven. Ik ben weer op Facebook gegaan omdat ik vond dat ik toch een kans liet liggen, je bereikt toch aanmerkelijk meer mensen. Ik ben uitgenodigd om op een basisschool te komen vertellen over mijn werk dus dat ga ik voorbereiden en wie weet schrijf ik nog iets voor kinderen als er inspiratie komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Coby, jij kan er ook wat van lees ik wel :) Geweldig, dat je je talent zo mag en kan gebruiken. Gedichten voor 75 jaar bevrijding, prachtig, ik zie nu al naar je bijdragen uit. Ik zag je inderdaad op FB voorbij komen met een gedicht, dat helpt zeker om weer andere mensen te bereiken. Succes en inspiratie toegewenst in al je schrijven dit jaar. God's zegen.

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat er weer een deel uitkomt! Ze zijn altijd erg 'verfrissend' jouw boeken en columns.

    Zelf ben ik net een paar weken terug op sociale media en wil wat meer bekendheid aan mijn blog geven. Echte schrijfdoelen heb ik op dit moment niet. Ik zou nog graag weer eens een boek schrijven maar heb nog geen goed onderwerp gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn uiteindelijke doel is 144 columns te schrijven (daar ben ik overigens bijna) en dan dus 12 boekjes met 12 onderwerpen per boekje... mooie getallen :)
      Je schrijftalent heb je, vraag aan de Heer of Hij iets door jou wil meedelen of uitleggen of verwoorden... ik geloof echt dat de werken klaar liggen, ook voor jou, of het nu een boek is of een blogserie.

      Verwijderen
    2. Dank voor je bemoediging Marja!

      Verwijderen
  3. Altijd goed om plannen te maken en het komt vast ook allemaal goed Marja..
    Ik hoop door te gaan met mijn blog en in mijn achterhoofd heb ik nog wel wat plannen:)

    Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilly, ja, vooral blijven bloggen hoor! Ik kjk er regelmatig op. Groetjes.

      Verwijderen
  4. Ik heb echt even alles losgelaten. Ook het schrijven van boeken. Dat is niet erg al voelde het in het begin wel heel naar hoor. Soms heb ik opeens een idee. Maar het ebt weer weg. Als het blijft dan ga ik er wat mee doen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een tijd voor alles Aritha, en loslaten moeten we ook leren :) Juist in leegte kan God ons vullen. Oases bestaan alleen in de woestijn! Je blogjes worden misschien weleens een boek :)

      Verwijderen
  5. Wat heb je veel schrijfdoelen in het vooruitzicht, prachtig!
    Mijn blog is meer een hobbyblog, maar ik lees graag bij anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hobby blogs zijn ook leuk. Ik ga eens naar jouw blog kijken. Zelf haak ik graag.
      En lezen bij anderen, doe ik ook, ter inspiratie!

      Verwijderen
  6. Heb je de serie over de Tien Geboden in de 21e eeuw ook in het Nederlands?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Heleen, er zijn pas twee deeltjes in het Nederlands uitgekomen, Levensadem en Ik eer jou.
      https://www.gospel.nl/ik-eer-jou-verschoor-meijers-marja.html
      https://www.gospel.nl/levensadem.html
      Ik heb wel plannen om alles in het Nederlands uit te geven :)

      Verwijderen