woensdag 29 december 2021

Jaar van de beperkingen?

Soms bekruipt mij het gevoel dat 2021 het jaar van de beperkingen was, in allerlei opzichten. Dat is misschien waar, als ik door een negatieve bril kijk.

Kijk ik echter door de positieve bril en maak ik mijn werkbalans op, dan kom ik tot de conclusie dat ik bijzondere dingen heb gedaan... en dan bedoel ik op het gebied van schrijven en spreken.

Ik besef dat er een vijand is die ons altijd probeert te laten denken dat we niet genoeg hebben gedaan, dat het niet goed was, dat het beter kon, dat het allemaal geen impact had etc. etc.

Die vijand is een leugenaar én een dief. Hij klaagt ons aan en probeert onze vreugde te stelen en ons talent te kleineren. Alleen al daarom maak ik graag de balans op voor mezelf, als bewijs dat hij geen recht van spreken heeft!

  • Ik heb meer dan tweehonderd engelstalige filmpjes opgenomen over de Psalmen en Spreuken 3 en via YouTube en Instagram TV verspreid.
  • Ik heb maandelijkse blogs geschreven voor www.ikzoekgod.nl en
  • maandelijkse columns voor Opwekking Magazine.
  • Daarnaast heb ik ook bijna wekelijks posts geschreven op mijn Engelse en Nederlandse blogs.
  • Voor Opwekking Magazine schreef ik ook nog eens twee grote artikelen.
  • Onlangs ben ik ook begonnen met het maken van podcasts die je op Spotify kunt vinden onder de naam Fresh Insights on Ancient Truths.
  • Verder heb ik 23.000 woorden geschreven in mijn nieuwe boek en
  • heb ik een aantal keren gesproken in kerken en op bijeenkomsten.

Allemaal manieren om contact met lezers en luisteraars vast te houden en Zijn Woord te blijven verspreiden. Mijn #oneword voor 2021 was dan ook connect.

👉Het kan zijn dat jij ook weleens dat gevoel hebt, dat het jaar door je handen is geglipt zonder noemenswaardige hoogtepunten.

Ik raad je aan om de balans eens op te maken. Je zult versteld staan over wat je hebt kunnen en mogen doen en het zal je inspireren om door te gaan, ook in 2022!



11 opmerkingen:

  1. Nou Marja, je hebt heel wat gedaan in 2021. Petje af! Ik heb aanzienlijk minder gedaan hoor. Maar als ik terug kijk, heb ik toch heel wat keertjes in de tuin gewerkt, sap en jam gemaakt. het huis samen met Arjanne (redelijk) schoon gehouden, maar ook gepuzzeld, gelezen, gewandeld. En... er is aanzienlijk voor mij gezorgd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel wat Sjaan, zeker op jouw leeftijd en van je sap en jam genieten wij bijna dagelijks! En wat een zegen om zoveel familie om je heen te hebben. Fijne jaarwisseling.

      Verwijderen
  2. Leuke tekening en goed om je bewust te zijn van wat je allemaal mocht en kon doen dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Heleen, ja... dingen op een rijtje zetten, dat helpt om overzicht én dankbaarheid te krijgen!

      Verwijderen
  3. Je hebt veel mooie en goede dingen gedaan Marja.

    Het is goed om eens de balans op te maken.

    Ondanks alles wat misschien minder was, bedenk ik me hoeveel goeds er ook was.
    om dankbaar voor te zijn.

    De beste wensen voor 2022 Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Hilly, ik bedenk me dat ook steeds weer... er is zoveel om dankbaar voor te zijn. Een gezegend en creatief 2022 gewenst!

      Verwijderen
  4. Klinkt niet als beperkt, je bent lekker bezig geweest 😁
    Ik heb het jaar ook niet als beperkt ervaren 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben inderdaad wel lekker doorgegaan, ook al heb ik niet alles afgemaakt wat op mijn lijstje stond :) daar ga ik nu weer mee verder! Jij hebt ook veel geschreven en geblogd. Ga lekker door, laat je niet tegenhouden!

      Verwijderen
  5. Het is altijd een uitdaging om het negatieve om te zetten in iets positiefs. Dat is jou inderdaad goed gelukt, Marja.
    Wat een beperking los kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Yvonne, we moeten bewust de beslissing nemen om ons door Hem te laten leiden en niet door 'beperkingen'. Jij hebt dat ook weer mooi gedaan met je journaling.

      Verwijderen