zaterdag 30 juli 2022

Tot eer van Zijn naam (1)

Vakantietijd, voor sommige bloggers een tijd om er even tussenuit te gaan, en voor anderen tijd om het schrijven weer op te pakken. Evenzo is het voor sommige lezers tijd om een ​​pauze te nemen van sociale media, voor anderen juist een tijd om lekker te lezen.

Hoe dan ook, ik heb besloten een blogserie😀te schrijven over het onderwerp: 'Tot eer van Zijn naam'

Hoe kom ik aan dat idee? Wel, in feite uit het Onze Vader, zoals te vinden is in Lukas 11:2, Jezus zei: ‘Als u bidt, zeg dan:“Onze Vader in de hemel, laat uw naam alle eer ontvangen.

Uw naam worde geheiligd staat er in de HSV. De naam van God eren is een gebed dat door miljoenen gelovigen wordt uitgesproken... met regelmaat (als alles goed is). Het is één ding om die woorden te bidden, maar hoe kunnen we zijn naam precies eren in ons dagelijks leven?

We kunnen bijvoorbeeld in het boek Deuteronomium lezen dat het heel belangrijk was dat de naam van God geëerd werd op een specifieke plaats, een plaats waar Zijn aanwezigheid woonde. Ik heb daar een boek over geschreven (In My Name). In deze serie wil ik echter niet kijken naar waar Zijn naam wordt geëerd, maar naar hoe Zijn naam wordt geëerd.

👉Laten we beginnen met Psalm 23:3 (HTB), waar staat: Hij verfrist mijn innerlijk en leidt mij op de weg waar zijn recht geldt, tot eer van zijn naam.

De HSV zegt 'omwille van Zijn naam'. Als we ons moe voelen, als we ons zwak voelen of een beetje de weg kwijt zijn... God wil ons verfrissen. Hij wil ons op de goede weg leiden. Als we Hem vragen en Hem toestaan ​​om ons weer te vullen, om ons opnieuw te leiden, om ons weer te ondersteunen, is dat tot eer van Zijn naam.

Als we Hem danken voor wat Hij doet in ons leven, als we daarvan getuigen, is dat tot eer van Zijn naam!

7 opmerkingen:

  1. Ik ben juist weer begonnen met lezen. Leuk dat je een serie gaat doen! Is Gods eer hetzelfde als Zijn glorie. Ik bedoel: zijn dat synoniemen? Ja, ik ben benieuwd naar het vervolg, voor het dagelijkse leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Aritha, je comment stond idd in de spam... geen idee waarom. Ik kijk daar nooit eerlijk gezegd, sorry. Eer en glorie staan dicht bij elkaar, maar het zijn verschillende woorden in de grondtaal. Glorie is ook eer, maar met meer nadruk op macht en kracht. Leuk dat je meeleest.

      Verwijderen
  2. Wat een mooi thema voor een serie. Zijn naam eren in wat voor situatie je ook zit. Ik lees het boek 'Van kramp naar kracht' het zaagt flink aan de poten van mijn overtuigingen, maar ik lees enorme eye-opener. God danken voor wat Hij doet in je leven, voor alles wat erop je weg komt. Tot eer van Zijn Naam is Zijn doel in ons leven. Het is er een waar ik best nog mee worstel, maar Hem komt alle eer toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Danielle, voor je reactie. Een mooi thema inderdaad, eentje waar we ons leven lang mee bezig kunnen zijn. Ons hele leven is tot eer van Hem. Hoe dan? vraag je je soms af. Er is veel te ontdekken!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ja, daar zat ie dus. Geen idee waarom (je reageert toch wel vaker op blogs?)

      Verwijderen
    2. Ja! Ik heb het de laatste weken vaker. Daarom check ik nu mijn berichtjes bij anderen.

      Verwijderen