zaterdag 24 december 2022

Vredesgeschenk

In deze tijd van het jaar herdenken en vieren we het grootste geschenk dat ooit aan de mensheid is gegeven: God die naar de aarde kwam om onder ons te leven!

De Bijbel vertelt dat Jezus werd geboren in Bethlehem in Judea, tijdens de regering van koning Herodes.

Rond die tijd arriveerden enkele wijze mannen (koningen, magiërs) uit oostelijke landen in Jeruzalem en vroegen: “Waar is de pasgeboren koning van de Joden? We zagen zijn ster toen hij opkwam en we zijn gekomen om hem te aanbidden.” En vervolgens staat er in Mattheüs 2:11,

En toen zij in het huis kwamen, vonden zij het Kind met Maria, Zijn moeder, en zij vielen neer en aanbaden Het. Zij openden hun schatkisten en brachten Hem geschenken: goud en wierook en mirre.

Wat een teken van vrijgevigheid! Ze openden hun schatkisten. Stel je eens voor dat wij dat zouden doen. Ze aanbaden Jezus door Hem dure geschenken te geven... misschien niet eens wetend dat Jezus naar de aarde kwam met een geschenk voor hen, in feite met een geschenk voor de hele mensheid.

👉Jezus gaf het geven door (zoals het hoort) en gaf het geschenk van vrede aan de mensheid.

Ik geef jullie vrede. Ik geef jullie míjn vrede. De vrede die Ik jullie geef, is een ander soort vrede dan de vrede van de wereld. Wees niet bang of verdrietig (Johannes 14:27).

🎄Ik wens je fijne kerstdagen en hoop dat je je hart zal openen om Zijn geschenk van VREDE te ontvangen!

7 opmerkingen:

  1. Jij ook hele mooie dagen toegewenst Marja! Zijn vrede gaat ons verstand te boven inderdaad. Het is een andere vrede dan de wereld ons geeft. Dank voor je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een andere vrede dan de vrede van de wereld inderdaad... tsja, denk ik dan, de wereld kent helemaal geen vrede. Mensen moeten pillen slikken om te relaxen en te kunnen slapen. Vrede wens ik jullie toe in 2023, de vrede van God.

      Verwijderen
  2. Ik hoop dat jij ook mooie dagen hebt gehad Marja met iedereen die je lief en dierbaar is. Jezus, het mooiste cadeau van God aan de wereld ooit. Leven, zoals God het heeft bedoeld werd vrijgezet, geloven alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Danielle, ook jou wens ik een vredevol 2023 met veel zegen en inspiratie om te schrijven/

      Verwijderen
  3. Bedankt voor de prachtige kaart van jullie stichting!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor deze mooie post en jouw wensen, Marja. Ik hoop dat je goede dagen hebt gehad? Bij deze wens ik jou en jouw man veel zegen toe en dat jullie mede met jullie stichting velen tot zegen zullen zijn ook in dit pas begonnen jaar: 2023!

    BeantwoordenVerwijderen