zaterdag 28 januari 2023

Glorie aan de Vader (2)

'Jezus wil de Vader glorie geven', schreef ik in mijn vorige post. Hoe weten we dit? Laten we eens kijken naar Zijn woorden zoals opgeschreven in Johannes 14:12-14,

Ik verzeker jullie: wie in mij gelooft, zal doen wat ik doe; ja, hij zal nog grotere dingen doen, want ik ga naar de Vader. En ik zal alles doen wat jullie met een beroep op mij zullen vragen; dan zal de glorie van de Vader openbaar worden in de Zoon. Als jullie mij iets vragen, met een beroep op mij, zal ik het voor jullie doen.

Als we iets vragen in de naam van Jezus, zal Hij het doen. Waarom? 👉Omdat op die manier de glorie van de Vader in Hem openbaar wordt. In mijn Engelse vertaling staat dat Jezus op die manier glorie aan de Vader kan brengen. Denk daar eens over na, het beantwoorden van onze gebeden stelt Jezus in staat om eer aan zijn Vader te brengen.

Dat vind ik een fascinerende gedachte. Het moet Jezus' vreugde zijn om onze gebeden te beantwoorden en te doen wat de Vader wil dat Hij doet! Nogmaals, je kunt je afvragen waarom. De Bijbel zegt dat het Gods verlangen is dat Zijn wil op aarde wordt gedaan, zoals in de hemel. Geen verschil, gewoon hetzelfde.

Wel, Jezus deed alleen maar de wil van de Vader. Maar stel je eens voor dat wij hier op aarde de wil van de Vader zouden doen? Wij, als zijn zonen en dochters, zouden dan ook glorie brengen aan onze hemelse Vader. Wat een genot zal dat zijn, voor ons allemaal 😁

Zijn wil is Zijn Woord (de Bijbel). Tsja, waar begin je dan? Ik heb een hele korte samenvatting voor je:

Verblijd u altijd. Bid zonder ophouden. Dank God in alles. Want dit is de wil van God in Christus Jezus voor u (1 Tessalonicenzen 5:16-18).

6 opmerkingen:

  1. Dat zou inderdaad een genot zijn voor ons allemaal. Op aarde zal dat alleen nooit werkelijkheid worden, hoe graag we dat ook zouden willen. Ik zie uit naar de dag dat we Hem alle eer en glorie zullen geven die Hem toekomt.
    De HSV zegt ook zo mooi: ....opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt zal worden. Mooi om eens over na te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat zo bijzonder, dat de Vader in de Zoon verheerlijkt wordt. Op aarde zal het misschien nooit helemaal werkelijkheid worden dat Gods wil door ons gedaan wordt, maar het wordt wel dagelijks door miljoenen Christenen gebeden (Onze Vader), dus ik geloof echt wel dat we er meer van zouden moeten zien!

      Verwijderen
  2. Mooi wat je schrijft dat Jezus door het beantwoorden van onze gebeden eer aan de Vader brengt. Door je blog weld er een gebed in me op : Heer help me in alles de wil van de Vader te doen op aarde zoals in de hemel.
    Tegelijk weet ik dat ik daarin nog zo tekort schiet.
    Mooi blog weer wat tot nadenken stemt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook bedoeld om over na te denken, het is niet de bedoeling dat we ons schuldig voelen (denken dat we tekort schieten) maar wel geprikkeld en aangeraakt tot actie :)

      Verwijderen
  3. Heel mooi geschreven inderdaad. Nu in gebrokenheid, maar straks volmaakt in de eeuwigheid! Dank je wel Marja...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals wel vaker vat je het heel mooi en creatief samen Yvonne, nu in gebrokenheid, maar straks volmaakt in eeuwigheid!

      Verwijderen