donderdag 12 januari 2023

Mijn #oneword voor 2023

Waarom één woord kiezen voor een heel jaar? Ik heb geen idee hoe het begon of wie het begon, maar voor zover ik weet, kiezen of ontvangen veel bloggers een woord voor het komende jaar. Ja, slechts één woord.

Een specifiek woord kan het hele jaar door nuttig blijken, vooral als de Heilige Geest het in ons hart heeft gefluisterd, want Hij weet wat het jaar zal brengen.

Een specifiek woord helpt zeker om gefocust te blijven, het levert blogonderwerpen op, en het kan heel bemoedigend zijn, zoals het geval was met mijn #oneword in 2022 (dat was 'vernieuwing'). Ik kwam er steeds op terug in mijn gebeden en tijdens het journallen. Het was Gods belofte aan mij.

Ergens tegen het einde van 2022 kreeg ik het gevoel dat mijn #oneword voor dit nieuwe jaar TRUST (VERTROUWEN) zou zijn. Psalm 28:7 zegt:

De HERE geeft mij zijn kracht, Hij is het schild waarachter ik schuil. Mijn hart heeft op Hem vertrouwd en Hij heeft mij geholpen. Mijn hart juicht en ik prijs Hem met mijn lied.

Mijn hart heeft op Hem vertrouwd. Zo makkelijk gezegd, zo moeilijk om van dag tot dag te doen... of misschien heb ik dat gewoon 😇

Heb jij een woord voor 2023? Ik hoor graag jouw verhaal!

11 opmerkingen:

  1. De wonderen gebeuren nog iedere dag. Alleen we moeten ze zien. Wat ben ik blij met mijn geloof in God. Dankbaar. Dat betekent niet altijd, dat het altijd goed is, soms moeten we wat meer moeite doen. Er is licht na de duisternis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groet,Wilma

      Verwijderen
    2. Wonderen... ik denk dat dat een mooi woord is voor 2023, Ik wil ze ook meer zien en meer ervaren, er is nood en verdriet genoeg. Maar God is een God van wonderen!

      Verwijderen
  2. Dit jaar is mijn one-word twee woorden : "firm foundation" met daarbij de tekst uit 2 Tim 2:19

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Toch blijft het vaste fundament van God staan, met dit zegel: De Heere kent wie van Hem zijn, en: Ieder die de Naam van Christus noemt, moet zich ver houden van de ongerechtigheid." Wat een mooi idee, dat zegel. Interessante woorden Danielle!

      Verwijderen
  3. Ik wacht op antwoord
    Ik wacht op het woord
    Trust is een geweldig uitgangswoord om een heel jaar mee vooruit te kunnen.
    Heel veel zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb jaren gehad dat het woord pas halverwege januari kwam, in gebed of gewoon als ik stil was. De laatste twee jaar kreeg ik het al ver vooruit. Als je verlangd naar een woord, een enkel woord van de Heer, om in je hart te dragen dit komende jaar, zal Hij het je geven. Ik ben benieuwd.

      Verwijderen
  4. Healthy is mijn One Word❤️ Het woord "gezond" associeer ik met veel aspecten van m'n leven, zoals een gezonde levensstijl, een gezonde relatie met mezelf en anderen, en God.

    Ik vind je blog echt leuk en ik kom terug om te lezen of het je lukt met je One Word 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Health(y), dat vind ik een mooie Aritha, mooi om dat in diverse aspecten van het leven te benadrukken en te zoeken!

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Schitterend, een herinnering voor elke dag... bij Hem is onze toevlucht!

      Verwijderen