zondag 21 januari 2024

Reizen, God en religies

Vorige week plaatste ik twee pagina's uit hoofdstuk één van mijn nieuwe boek 'No other gods' op Facebook. Waarom?

In de eerste plaats om potentiële lezers voorzichtig kennis te laten maken met mijn niet zo ingewikkelde schrijfsels 😁 Ten tweede om potentiële lezers een voorproefje te geven van de reis die ze zullen afleggen als ze dat boek lezen.

Elk hoofdstuk in 'No other gods' begint met een herinnering aan mijn eigen reiservaringen uit de afgelopen decennia. India, Thailand, Egypte, Peru en Bolivia... elk land met zijn eigen specifieke cultuur en religie(s).

En dan is er de Bijbel, een boek waarin heel veel reisverhalen te vinden zijn. Reizen van de oude Israëlieten door vijandige landen bijvoorbeeld, elk met zijn eigen specifieke cultuur en religie(s).

In 'No other gods' heb ik reisverhalen verweven tot een verhaal over God, de Schepper van hemel en aarde, de God van Israël. ‘Een warm verhaal over de waarheid’, zoals iemand het op FB noemde.

Ik zeg niets negatiefs over andere culturen en religies in dat boek, maar... ik zeg veel positiefs over onze God!

👉En dan nu de uitslag van de giveaway die ik vorige week plaatste. Ik heb jullie opmerkingen verzameld op FB, Instagram en andere sociale media. De winnaar is: Colinda.

Zij heeft inmiddels een gratis exemplaar van 'No other gods' gekregen en ik hoop dat het boek ook haar zal bemoedigen en inspireren in haar geloofswandel. We zijn tenslotte allemaal op reis, nietwaar?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten