woensdag 4 september 2024

Tien kernwaarden voor je geloofsleven (8)

Ik hoop oprecht dat jullie deze serie waarderen en dat deze blogposts je nieuwe inzichten en openbaringen geven over de diepte en rijkdom van Gods Woord.

Laten we doorgaan met het achtste gebod: Gij zult niet stelen (Exodus 20:15).

Natuurlijk. je bent geen dief 😀

Maar laten we een stapje verder gaan. Ben je vrijgevig? Geef je liever weg dan dat je ontvangt? Het is misschien een ontnuchterend feit, maar we besteden het grootste deel van ons leven aan het verzamelen van bezittingen, of het nu gaat om het huis, de auto, de boot, de baan, het geld of de partner die we wensen.

We denken dat meer spullen ons gelukkiger zullen maken en ons een meer vervuld leven zullen geven, ondanks dat Jezus een behoorlijk strenge waarschuwing gaf voor wat betreft het verzamelen van schatten op aarde. Hoe kunnen we die al te menselijke houding van 'verzamelen' omzetten in een houding van 'geven'? Is het mogelijk om blijmoedige gevers te worden? Ik geloof zeker dat we dat kunnen!

🔑De sleutel tot een voldaan leven is niet verzamelen, maar geven. En dit gaat niet alleen over materiële bezittingen, er zit een diepe geestelijke waarheid verborgen in het achtste gebod. We worden niet alleen geroepen om ons hart aan Jezus te geven, we moeten alles geven (inclusief onze portemonnees)! Onze geest moet wedergeboren worden, onze ziel moet gered worden en ons lichaam moet een levend offer zijn. Ons hele leven is een vrijgevig offer aan God.

👉De kernwaarde die ik aan het achtste gebod heb gehecht, is VRIJGEVIGHEID.

We praktiseren een vrijgevige levensstijl, wat de sleutel is tot een gezegend leven.

🕂🕂🕂🕂🕂

Lees voor meer informatie over dit onderwerp mijn bekroonde boek 'GRACE OF GIVING' (Turning the key to enter and experience fullness of life). Dit boek is verkrijgbaar bij Amazon.

1 opmerking:

  1. Hij wil betrokken zijn bij elk detail van ons leven. Geef ik Hem daar toestemming voor, mag Hij in elk detail van mijn leven spreken. In mijn tijd, mijn financiën. Alles wat ik heb heb ik van Hem gekregen, is van Hem, ik heb het in beheer gekregen en doe ik dat op mijn manier of Zijn manier. Ik bid regelmatig: laat maar zien Heer hoe, vult U het maar in. Vrijgevigheid is voor mij ook tijd en aandacht voor de ander. Als je besluit het leven op Zijn manier te gaan leven, en Hem constant alle ruimte geeft om daarin te spreken, waar, hoe en wanneer Hij maar wil en Zijn Stem volgt wordt je leven inderdaad heel rijk. Hij vraagt alles, maar Hij is dan ook alles waard. Hij vraagt niets, maar biedt ons aan (dit hoorde ik van Henk Binnendijk, en het heeft me nooit meer losgelaten) Jim Elliot zei: He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.

    BeantwoordenVerwijderen