dinsdag 11 maart 2014

Blogging buzz...

Onlangs wijzigde ik het url adres van deze blog van tiengeboden.blogspot.com naar frisse-kijk.blogspot.com. Dat betekent overigens niet dat ik gestopt ben met mijn boekenserie over de Tien Geboden. Momenteel leg ik de laatste hand aan de vertaling van Respectfully Yours, een boek over het vijfde gebod: eert uw vader en moeder. Zo'n vertaling heeft aardig wat voeten in de aarde, ik heb er in elk geval ook een aantal persoonlijke verhalen aan toegevoegd van mensen die moeilijkheden met hun ouders hebben gehad. Het is enerzijds een geladen onderwerp waarbij discussies niet uit zullen blijven; anderzijds is het een onderwerp waar zoveel van af hangt: onze toekomst, onze gezondheid, onze geestelijke groei... Ik heb het boek als werktitel Ik eer jou (Respect in relaties: sleutel voor maatschappelijk en persoonlijk welzijn) meegegeven.


Op de blog van onze stichting Traveling Light hebben we een leuke actie, voor een gift van 50 euro of meer krijg je een prachtige ketting thuisgestuurd, gemaakt door de vrouwen en vrijwilligers van het Teen Challenge opvanghuis in Arad. Klik HIER voor deze mooie blog!


Ik maak gelijk maar van deze gelegenheid gebruik om de blog van Christelijke webloggers nog eens onder de aandacht te brengen. Als je een blog hebt kun je die daar aanmelden en jezelf kort voorstellen. De bloggerslijst wordt langzaam maar zeker steeds langer en leuker :)


Bloggen is een mooie manier om je schrijfkunsten te oefenen en verbeteren. Meedoen met schrijfwedstrijden kan ook een enorme hulp zijn om je schrijverij naar een volgend niveau te tillen. Kijk voor een overzicht van wedstrijden eens op Schrijven Online. Ik ga het zeker ook weer proberen met een aantal gedichten. Ik zou zeggen: begraaf je talent niet!


3 opmerkingen:

  1. Leuk blogje Marja. Ik heb pas ook zitten kijken op de website van schrijven online. Ken jij het tijdschrift dat ze uitgeven en is het de moeite waard?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn broer heeft het tijdschrift en dat lees ik weer van hem, ik kan er wel eens eentje naar je opsturen als je wilt...

      Verwijderen
  2. Lijkt me leuk Marja, ik ben wel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen