zaterdag 2 september 2006

Een boek om te gebruiken!

Nuttig gereedschap in elk hoofdstuk
Alvorens je Sacred Sabbath gaat lezen is het belangrijk notie te nemen van het volgende: dit is GEEN boek over regeltjes! De bijbel zegt daar genoeg over in Kolossenzen 2:16-17 (NBV)

Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwe maan en sabbat. Dit alles is slechts een schaduw van wat komt - de werkelijkheid is Christus.
Het is zeker niet mijn bedoeling om te discussieren over de verschillen tussen Oud en Nieuw Testament, of God spreekt tot Joden, Christenen of ongelovigen. Ik wil niet bespreken of de Christen vandaag de dag de Wet nog moet houden, of een beetje, of helemaal niet. Dat zijn interessante onderwerpen en een debat waard, maar niet in dit boek. Sacred Sabbath is een simpele, maar zeer duidelijke boodschap van God. Het is een persoonlijke boodschap (geen theologische verhandeling) voor wie het horen wil. Het is Zijn boodschap en ik zie het als mijn taak om het door te geven en de lezer aan het denken te zetten. Terwijl je leest zullen gedachten zich vormen; daarom eindigt elk hoofdstuk met een aantal vragen waarover je kan mediteren, bijvoorbeeld:

# Kan ik meer tijd gebruiken? Zo ja,waarvoor?
# Doe ik dingen in m'n leven omdat iedereen het doet?
# Welke natuurlijke en geestelijke verbeteringen wil ik in mijn leven?


Ik raad je aan je gedachten op te schrijven, er is ruimte aan het eind van ieder hoofdstuk.
Ik hoop en bid dat je de kracht van God's woord zal ontdekken als je dit boek leest. Ik hoef niet te bewijzen dat Zijn woord nog steeds werkt, het zal zich zelf bewijzen. Als je serieus nieuwsgierig bent naar het geheim achter de woorden, pak dan je pen en laat de Geest tot je spreken en ... schrijf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten